Chockvåg och gaffelband

Iddefixen

Trådstartare
Min olycksdrabbade dam har troligtvis fått en liten blödning på gaffelbandet - vä bak.
Jag ska åka och ultraljuda skadan för att se omfattningen.

Det jag funderade på var behandlingen. Kan man få gaffelbandsskador att läka snabbare med chockvågsbehandling?

Sv: Chockvåg och gaffelband

Min olycksdrabbade dam har troligtvis fått en liten blödning på gaffelbandet - vä bak.
Jag ska åka och ultraljuda skadan för att se omfattningen.

Det jag funderade på var behandlingen. Kan man få gaffelbandsskador att läka snabbare med chockvågsbehandling?

Det tror jag att Veterinären bättre kan svara på efter ultraljudet.

Själv har jag haft flera hästar med senskadeproblem där skadan har läkts ut (eller ska man skriva avstagit) med mkt bra resultat på otroligt kort tid med chockvåg:s behandling.

Den mest alvarliga skadan va både djupa,ytliga böjsenan inblandad samt nedre gaffelbanden. Troligt trauma genomtramp i kotan där kot,kronben i bakre delen slagit ner på ett hårt upphöjt underlag (typ sten eller rot)

Fyra behandlingar med chockvåg och specialbeslag under fyra månaders tid,,, sedan va skadan helt utläkt på denna treåring så visst är chockvåg ett alternativt behandlings sätt ofta med gott resultat.

Sv: Chockvåg och gaffelband

Låter klart intressant det här med chockvåg.
Har hört flera männsikor som blivit av med tex diffus värk, mukelproblem mm efter att behandlats med chockvåg.

Liknande trådar

Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 280
Senast: Unhappy
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: malumbub
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 404
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31