S
Sammets_rosa
Ska förhoppningsvis avelsvisa ett av mina ston nästa år. Har fattat det som så att jag måste chipsmärka henne för att kunna visa henne. Men måste detta ske av någon som är godkänd av förbundet (ni vet den där listan med kontrolanter som alltid står med i "islandshästen") eller kan jag välja en lokal person som utför ID-kontroller/chipsmärker? Finns ju de som ska vara godkända för alla raser, sägs det!
Undrar också om man behöver chipsmärka övriga hästar (som inte ska avelsvisas) eller om det räcker med att skaffa enbart hästpass till dessa? Hur har ni valt att göra?
Dessa handlingar ska ju vara klara tills nästa år så antar att det är bäst att vara ute i "god tid" innan hela häst-Sverige får panik eller så!
Undrar också om man behöver chipsmärka övriga hästar (som inte ska avelsvisas) eller om det räcker med att skaffa enbart hästpass till dessa? Hur har ni valt att göra?
Dessa handlingar ska ju vara klara tills nästa år så antar att det är bäst att vara ute i "god tid" innan hela häst-Sverige får panik eller så!