chipmärkningskostnad

panzy

Trådstartare
vad har ni betalat för chipmärkning?
vet att det varierar, vill bara veta ca vad det kommer kosta...

Sv: chipmärkningskostnad

För Id-kontroll och chipmärkning tar jag 470 kr inkl. moms. Mindre om det är fler hästar och de är rena; dvs inte intagna direkt från hage med lera upp till knäna.
/Tanja

400 kr har jag betalat tidigare. I år passade jag på att chippa fölungen på en utställning och då kostade det bara 200 kr - perfekt! :)

Har fjording och tog ut idkontrollant från min rasförening. Betalade då 250 till idkontrollanten när han var där, och det var för konturdiagram och chipmärkning. Resan tror jag inte jag betalade nåt för då han hade ett privat ärende till en av granngårdarna.
Vet att det varierar stort mellan vad de olika kontrollanterna tar, så det kan löna sig att kolla upp några olika innan man bestämmer sig för vem man ska anlita... den jag frågade först skulle tex ta 50 kr/mil för bensin och resekostnad, bara det hade gått på en 4-500kr...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama