Chihuahua samtal

Shettisar

Trådstartare
Fick ett mail igår om en dvärg hunds tik som ska säljas (letar chihuahua åt mina föräldrar). Där stod bara Tik,brun/vit.
Lämna nummer så ringer jag upp.

Lämnade nummer,ingen ringde. Kollade mailen en stund senare,då var där 2 foton på hunden ifråga.

Sen ringer mobilen, svarar. En kille med utländsk brytning.

Jag frågar om hunden är avmaskad,jodå det var den...

Id-märkt, ähhh jaaaaa jo det var den.
Vart är hunden kommen ifrån? Ähhh jag förstår inte.Förklarade men han förstod ändå inte....

Och om det var en "äkta" chihuahua. Jo det är det .Liten som chihuahua sa han,jaha finns det papper på den.-Ähhh va?
Ja är hunden registrerad?

Nej det finns ingen papper,för jag tror hundens föräldrars mamma eller pappa inte var renrasig.Så nej inte papper.

Nähä sa jag då är den mao inte renrasig?

Joo sa han den är liten som chihuahua men inga papper,som du såg på fotona så är den söt.
Jo sa jag visst är den söt.
Han skulle nog sälja den som blandras kanske sa han?!!
Vad kostar hunden då?
Ja sa han inget fantasi pris,billigt.
13000:-
Jotack sa jag,tror nog inte att hunden är intressant då.Men jag ska fundera och återkomma med besked. Ja sa han när gör du det?
Har ni bråttom med att sälja?
Ja sa han lite bråttom.
Ja sa jag återkommer senast imorgon(läs idag).
Blev ingen hundaffär där ialla fall.
Denna hund fanns i Hässleholm.

Hundskojare eller vad??:smirk:
 
Sv: Chihuahua samtal

Nja, låter snarare som smuggelhundar... :crazy:
 
Sv: Chihuahua samtal

ring polisen!
hjälp den lilla hunden.... :( (å då inte genom ett köp, men det förstod du nog ;) )
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618
T
Övr. Hund Ja. Som rubriken lyder så skulle våran tik lämnas tillbaka i maj förra året eftersom hon inte gick ihop med våran dåvarande hund. Ägaren...
Svar
16
· Visningar
2 010
Senast: Tussilagon
·
Övr. Hund Har precis fått veta att en av mina "valpar" högst troligt hamnat hos Pia Snellman eller en dylik person :cry: I februari fick jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 863
Senast: JosseMandy
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 007
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp