Cheval liberté 4002

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cesar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 830
C

Cesar

Hej!

Ska köpa ny transport och vill ha en där hästarna åker på diagonalen (som i lastbil så att det enkelt går att lasta själv). Jag har bara hittat tre leverantörer som har denna typ av släp, det är fautras (oblic 2), bog (magnum D) och cheval liberté (4002). Fautras och boj är för dyra men cheval mer lagom i prisklass.

Är det någon av er som har erfarenhet av detta släp? Även erfarenheter av chevals andra modeller är intressant att höra om men framförallt 4002. Modellen finns endast med "rullgardin" i stället för lucka bak, jag har intre ngn erfrenhet av detta, vad är era erfarenheter?

Berätta!

Sv: Cheval liberté 4002

Jag har inte använt ngt Chevalsläp, men de ser ut att vara bra.

Vi har använt rollo på lånat släp 2 år och har det på nya släpet också, och vi älskar den. Skulle inte vilja ha ngt annat.

Tyst, smidigt, låg vikt, justerbart för ventilationen.

Det du säger om "rollon" har jag hört tidigare så det är ju positivt. Vet egentligen inte varför jag tvekar till att det skulle vara bra. Har läst att i andra europeiska länder har nästan alla släp rollon...bara Sverige som är annorlunda...

ingen annan som ´har efraenhet av cheval alt. rollo?

Hej!
Vi har en Cheval Liberté 2002XL som vi är jättenöjda med! :love: Ljus och luftig, tyst och med en suverän ventilation.Är ju också klart prisvärda! Ponnyn har tidigare varit mycket svårlastad och när man kommit fram har han varit genomsvett. I den här vagnen går han rakt in och är inte ens varm vid urlastning. Vi har dock bytt rullgardinen mot lucka. Är nog för min del mest att jag tyckte det var snyggare, annars var det rätt smidigt med rullgardinen (luckan är även den väldigt enkel att hantera). Tycker definitivt att du ska titta närmare på Cheval-släpen, tror inte du kommer att ångra dig :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en häst som konstant hoppar över bommen och som nu är på utbildning där han även ska tränas i att transporteras. Var under... 2
Svar
32
· Visningar
9 571
A
Utrustning Har kommit fram till att det bara finns fördelar med att ha en egen transport och är nu fast besluten om att skaffa mig en. Det jag dock... 2
Svar
34
· Visningar
5 332
Senast: HannaZ
·
Utrustning Går i tankarna att köpa ett annat släp än det jag har nu, men det finns ju såååå många att välja på. Värmlandsvagnen, Umesläpet och...
Svar
13
· Visningar
2 766
Senast: Jesna
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 602
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka