Checklista

F

Fnurra

När ma får hem valpen , vad måste man ha då? Matskål , vattenskål , nån slags hundsäng , koppel. Ngt mer?

en hundsäng är lite onödigt till en valp, de brukar vara ganska roliga att tugga på och dessutom växer ju valpen. en kartongbotten med lite tjocka filtar på duger den första tiden. kanske du kan skaffa lite leksaker och tuggben? och något luktborttagningsmedel när valpen kissat på fina mattan :D

Tack , valpen kommer om en månad ungefär :love: Vi får låna en gammal hundsäng så det är OK.

Kan vara en idé att skaffa borste tidigt också, endel hundar gillar inte att bli borstade, så det är lika bra att börja från dag ett! :-)

Glöm inte att kolla att valpen är ordentligt försäkrad innan den kommer hem!

Valp :love: *drömma, drömma*

Usch, använder folk verkligen löpbyxa? :confused: Känner inte en hund som vill ha dem på sig och skulle aldrig drömma om att sätta på min hund det. :)

eh... hur ska man annars göra? min hund sover med gumpen nästan rakt i mitt ansikte, och det är inte trevligt när hon löper. att hon dessutom inte "städar efter sig" gär det hela ännu värre. länge leve den bekväma löpbyxan!

Jag håller med dig. Skulle heller aldrig sätta på min hund ett tikskydd. Det blir för instängt och inte kan de tvätta sig heller. Som gjort för infektioner.
Orkar man inte moppa får man skaffa hanhund istället eller kastrera tiken.

Jag gör med mopp och möbelskydd då Evita löper. Skinnsoffan är enkel att torka av och i sängen får hon sova på en speciell filt.

äh. de brukar ju inte blöda så mycket? Lättare att torka upp..

Om man är på besök hos någon annan är tikskydd VÄLDIGT bra! (Det är inte alla som gillar blodfläckar på mattan) Min tjej bryr sig inte särskilt om det, och hon kan faktiskt komma emellan med nosen och tvätta sig.
Men hemma känns det onödigt, tycker också det är bättre att lufta, och dessutom städar hon ganska så bra efter sig själv...

jag har tikskydd på min, med det sitter så löst att hon lätt kommer åt att tvätta (det är bra att ha två, så att man kan tvätta själva tikskyddet också). hon bryr sig inte så mycket om den heller, men hon sover i alla soffor och sängar och är värdelös på att städa.

Liknande trådar

Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 631
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur