Gå in på ChatGPT (du behöver nog ett gratiskonto) och be den göra om en bild på dig till häst! Komplettera med instruktioner efter behov, typ ta bort glasögon och kläder osv.Kan någon snäll tala om för tant hur man gör![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gå in på ChatGPT (du behöver nog ett gratiskonto) och be den göra om en bild på dig till häst! Komplettera med instruktioner efter behov, typ ta bort glasögon och kläder osv.Kan någon snäll tala om för tant hur man gör![]()
Jag frågade varför chatGPT valde ”min” pälsfärg och fick svaretKänns ändå som att AI har preferens för fuxar eller guldbruna hästar![]()
Tycker i och för sig att ett flertal är bruna med lite solblekt man snarare än fuxar, men ja, mycket fux och gult. När jag testade med en annan bild blev det en isabellfärgad häst (trots samma bruna hårfärg).Känns ändå som att AI har preferens för fuxar eller guldbruna hästar![]()
Jag blev fux båda gångerna jag testade. Kanske tyckte chatboten att mitt mörkblonda hår var rött?Tycker i och för sig att ett flertal är bruna med lite solblekt man snarare än fuxar, men ja, mycket fux och gult. När jag testade med en annan bild blev det en isabellfärgad häst (trots samma bruna hårfärg).
Kan någon snäll tala om för tant hur man gör![]()
Jag har faktiskt roat mig lite med olika bilder och olika beskrivningar - samtliga har blivit fuxar. Olika man och ras (eh huvud och kroppsform..) men samma färgskala. Nu är ju detta på skoj men tänker ändå att det tyder på sned programmering som bas vilket torde påverka andra saker också.Känns ändå som att AI har preferens för fuxar eller guldbruna hästar![]()