chat control

nullo-modo

Trådstartare
Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja.
C och SD sa nej till förslaget.
V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på allvar då dom röstade för men glömde att lägga avvikande åsikt för dom är ju nu efteråt emot. Låter mer som efterkonstruktion än dessa glömde.

Läkarappar kommer inte undan utan även dom granskas lika så mor och farföräldrar som får bilder på lekande barn fastnar i nätet och granskas.

Nä fy fan vill bara kräkas 🤮🤮🤮.
Hoppas det stoppas av EU. Mitt förtroende för politiker sjönk som en sten nu verkligen, vi är ju nu med detta mer än halvvägs till att bli nya Kina.
Är så glad för att jag för första gången bytt till annat parti i EU valet, skulle känna mig helt förstörd om jag röstat på ett parti som sa ja till detta.
 
Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja.
C och SD sa nej till förslaget.
V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på allvar då dom röstade för men glömde att lägga avvikande åsikt för dom är ju nu efteråt emot. Låter mer som efterkonstruktion än dessa glömde.

Läkarappar kommer inte undan utan även dom granskas lika så mor och farföräldrar som får bilder på lekande barn fastnar i nätet och granskas.

Nä fy fan vill bara kräkas 🤮🤮🤮.
Hoppas det stoppas av EU. Mitt förtroende för politiker sjönk som en sten nu verkligen, vi är ju nu med detta mer än halvvägs till att bli nya Kina.
Är så glad för att jag för första gången bytt till annat parti i EU valet, skulle känna mig helt förstörd om jag röstat på ett parti som sa ja till detta.
Skrev om det i politiktråden nyss. Känner som du.
 
Jag kan inte förstå hur de kan rättfärdiga detta massiva intrång i det personliga med 'amen, tänk på baaaarnen! Pedofiler!'.

Ja jo. Pedofili är inte bra. Men hur vanligt är det egentligen? Hur många rum skall övervakas hos oskyldiga för att få chansen att möjligtvis, kanske, hitta en?
 
Jag kan inte förstå hur de kan rättfärdiga detta massiva intrång i det personliga med 'amen, tänk på baaaarnen! Pedofiler!'.

Ja jo. Pedofili är inte bra. Men hur vanligt är det egentligen? Hur många rum skall övervakas hos oskyldiga för att få chansen att möjligtvis, kanske, hitta en?
Det handlar inte om pedofiler, det handlar om övervakning
 
Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja.
C och SD sa nej till förslaget.
V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på allvar då dom röstade för men glömde att lägga avvikande åsikt för dom är ju nu efteråt emot. Låter mer som efterkonstruktion än dessa glömde.

Läkarappar kommer inte undan utan även dom granskas lika så mor och farföräldrar som får bilder på lekande barn fastnar i nätet och granskas.

Nä fy fan vill bara kräkas 🤮🤮🤮.
Hoppas det stoppas av EU. Mitt förtroende för politiker sjönk som en sten nu verkligen, vi är ju nu med detta mer än halvvägs till att bli nya Kina.
Är så glad för att jag för första gången bytt till annat parti i EU valet, skulle känna mig helt förstörd om jag röstat på ett parti som sa ja till detta.
MP tyckte DCA avtalet var viktigare att lägga krutet på.
 
Inte om man ser till den officiella anledningen.

(Och ja, jag inser att det finns en icke-officiell sådan och hotet mot demokratin är.... stort)
Tycker också att det är motbjudande hur stort inflytande lobbyistgrupper som arbetar för företaget som sålt in förslaget (och som ligger bakom AI-verktyget) fått.
 
Klipp från Aftonbladet

"Farlig utveckling
I en tid då även regeringar i EU går åt det auktoritära hållet är det ännu mer oroväckande. I Nebraska, USA, lämnade Facebook över chattar mellan en mor och hennes 17-åriga dotter som visade att barnet genomfört en olaglig abort med sin mammas hjälp. De båda blev dömda.

EU är gudskelov inte där än. Men Chat control 2.0 är ett steg i den riktningen."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp