Charles Owen - JW i Örebro?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare liinda_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 519
L

liinda_

Är det någon som vet om det finns någon affär i Örebro som säljer John Whitaker-hjälmarna? :bump:

Sv: Charles Owen - JW i Örebro?

Om inte kan du beställa på rideaway.co.uk:)

mjo, det skulle jag ju kunna göra.. men det är ju det att jag skulle vilja prova den först :crazy:

Finns billigare ställen i England att beställa den ifrån än RideWay :p .

Sen Ridsportshopen.com, fast de har tydligen jättelånga leveranstider...

Jadå, klart du får :p men är det ingen som vet om det är nån som säljer hjälmarna i Örebro? :(

Nämen hej du ;) ska du få en JW hjälm i födelsedagspresent eller? :p
Jo det är ju bra om du kan testa innan, jag köpte min CO Showhat hos Jannes Ridshop i Kumla. Granngården i Örebro vet jag också har haft vissa CO hjälmar, men vet inte om dom har just JW. Det bästa är om du kan ringa o kolla! Annars får du o Linda hänga mé till scandinavium ;) så kan du checka där!!

Just ja! Kom på att jag tror Vicky har sagt att hon köpt sin JW hjälm hos Janne! :)

Senast ändrad:

Nämen hej på dig med :p Ja, tänkte ju det, hehe ;) Ska ju ändå in till örebro imorgon så jag tänkte kolla där, men har för mig att jag inte har sett nån där :crazy: Så det var därför jag täkte om den kunde finas nångon annanstanns :smirk: Hehe, jasså, det tycker du :p
Hm, okej, får kanske kolla där då... om jag kan få mamma att åka dit vill säga :cool:

Senast ändrad av en moderator:

Okej, men kolla med Granngården då. De kanske har på lagret eller nåt annars haha :p du kan ju alltid fråga! Men det är ju viktigt att kolla så den passar din huvudform, att det blir rätt storlek och så.

Men jag, de hade tre Showhat i bamseformat typ :p haha, stl. 61 o 62 bara kvar som de sålde ut för ynka 300 kr. Så de kan säkert ha flera andra modeller också. Jag kollade mest täcken o schabrak dock, inte spec. mycket på hjälmarna.

Jo ang. scandinavium då, så åker jag på lördagen dvs. Påskafton.
Haha, jag åker själv med typ två st 13 åringar eller hur gamla dom nu är hihi :p från våran ridklubb, fast vi åker alltså med Askersunds RK, men deras buss går igenom Laxå. Den kommer stanna vid Nyhammarstallet, alltså på andra sidan vägen typ haha :p så jag skulle få nära ;) det skulle gå på 560:- för hela lördagen inkl. buss t.o.r. :) Inte så farligt alls, om man kollar biljettpriserna på gbg hs hemsida www.goteborghorseshow.se Dom har dessutom bokat sina biljetter sedan tidigare, så det var bra platser o så också :)

Ja, jag får göra det...men med min tur så hoppas jag inte för mycket :cool:

Okej, men det var väl på söndan ni skulle ha åkt först va? Hade velat sett VC-hoppningen i så fall, men du åker väl bara dit för att handla du :p

Jo det är klart, hade också velat sett WC hoppningen, men det är ju mycket annat skoj på lördagen också som kan vara kul att se. Dressyr Intermediaire I, GP-ponnyn final, Agility, Agria Mounted Games, tidshoppning (1,40), körning enbet, fyrspann och Göteborg Trophy.

Säkert många av dom duktigaste ryttarna / bästa hästarna som borde vara med GT hoppningen i af, den går ju i 1,55.

Men det är sant, vi skulle åkt söndagen från början men det blev en massa strul eftersom vi var så få, så vi skulle åkt tåg och bara åkt söndag fm. för de flesta ville tydligen hellre åka dit o se fm. än kvällen (konstigt nog..) o så, så jag åker med Askersund i stället.
Mycket smidigare så! Dessutom skulle pengarna skenat i väg om vi skulle åkt bara halva söndagen i alla fall, för vi hade fått åka bil till Hallsberg först och då fått delat på bensinpengar, sen hade vi fått åkt tåg därifrån till gbg central och därifrån åkt spårvagn till scandinavium. Blir ju jobbigt med alla byten också, tänk vad jobbigt och bära på alla kassar efter att man har handlat.. :o :angel:
(Vilket är en stor anledning till att jag åker dit, Ja... :angel: :p :D ;) )

Jo, det i och för sig, men i alla fall :angel:

Jaha, okej. Ja, det verkade allt lite rörigt :p

Du en fråga bara: använder du verkligen ALLT du brukar handla?:rofl:

Oj, vad vi håller oss till ämnet då ;) :D

Haha, ja i alla fall en tid efteråt ;).
*harkel* kan ju säga att jag redan börjat planera lite av mina inköp.
Behöver (!) faktiskt ha ett nytt regntäcke, nya stigläder, ett nytt sadelövedrag, nytt träns (använder det bruna nu och jag har ju liksom svart sadel nu! :D ) , nytt fleecetäcke med hals, något (eller några :D ) nya dressyrscabrak för sånna kan man aldrig få för många av. Själv vill jag ha typ ridbyxor, nya ridstövlar, shortchaps, nya roeckl handskar o lite annat. Haha. Och min lista kommer ju bara bli längre kan jag säga ;)

Men du ska veta att jag håller faktiskt på o säljer sånt stuff som ligger i garderoben nu och inte används ;) typ. Haha. Har slängt ut lite annonser på blocket o så.

Så är du på eller inte? :bump:
Fan jag älskar mässan! Helt klart en miljard gånger bättre än julafton liksom! :banana:

Ja, gör vi inte?? haha :p

Haha, jag förstår att du börjar göra det;) Men kommer du få med dig allt det där hem då? Eller kommer du anställa en personlig slav till det?:idea: :angel:

:rofl: Ja, jag förstår att du har det:p

Hm, vet inte riktigt än.. hade ju hellre velat gått på söndan då:p kan jag få lite mer tid på mig?:p

Haha, det vet i tusan om jag kommer få med mig allt hem utan mina personliga slavar *host host* Förra året hade jag seriöst minst 5 pers som hjälpte mig o bära kassar haha *asg* :D. Kan ju säga att jag handlade mest av alla då ;)

Men duuu tänk på oxå att på gbg kommer det säkert finnas mässpriser på JW hjälmarna. T.ex. Skara har väll den till mässpris för typ 2200:- tror jag (kolla med sorbe annars för exakta uppgifter :D )
och de tar runt 2600:- för den annars i vanliga fall.

*försöker övertala* :p

Haha, ja, det förstår jag nog att du gjorde:p

Ja, deti och för sig, men då har jag också betalat 500 för att vara där också :angel:

Hehe, vet inte hur jag ska göra med det där än, vi får ta det i skolan sen ;) På tal om skolan, kan du skicka anteckningarna från hästkunskapen i torsdags och fredags om ni gjorde några? :angel:

Jo visserligen, men man kan faktiskt göra andra fynd där också ;)
Om du handlar Mycket så lönar det sig i varje fall haha :D

Ah, okej, det är ju inte helt säkert att det finns några platser kvar då för vi har bara bokat tre platser. Men just nu finns det 7 platser så skulle du vilja följa med finns det nog möjlighet sen i af.

Jo, det skulle jag kunna göra. Jo då, vi antecknade som vanligt både i torsdags och fredags. Vi har prov vecka 10 också om hästens betéende. Det blir på torsdagen. Men jag skickar anteckningarna i morgon eller något för jag orkar inte skriva av dom nu och om man scannar syns det så dåligt..

Hihi, men vi får se hur jag gör :p

Okej, ja, det kan du göra:smirk: Men maila dem som en fil på hotmail imorgon då:bump: Vore bra om man kanske kunde börja titta på det under lovet :angel: Men det var bara om hästens beteende vi hade? Vi har inget mer prov som jag inte vet om?:p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Fille
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31