G

Gilly

Jag ska investera ett par nya chaps tänkte jag, och är lite nyfiken på vad ni har för några.

Märke? Var köpte ni dom?

Jag har lite underliga storlekar och undrar var man kan hitta
sådana?

GÄRNA bilder:D

//Gilly

Sv: Chaps

Vad för sorts chaps menar du? Hela eller bara shortchaps?

Oj, det glömde jag att skriva:o

Showchaps såklart.

//Gilly

Går ju alltid att köpa måttbeställda ... finns iallfall ett företag här i sverige som syr... PM:a om du vill ha en www adress, men du kanske redan vet om dem. Där kan du också bestämma exakt hur du vill ha dem.
Har ett par showchaps,men LITE tillval och de kostade runt 2000.. inte billigt men passar super !
/E :banana:

Hmr, de va nog ren tur, ja brukar ha medium så ja tyckte ja kunde chansa för det priset, tänkte så att endera kunde ja ju sy om dom eller sälja om det va hel tokigt:smirk:

Oj, det glömde jag att skriva:o

Showchaps såklart.

//Gilly

Vad har du för storlek? *kastar ut en lina här..*

Har ett par showchaps, vinröda fransiga saker - oanvända.. en present som helt enkelt är alldeles för stor för mig och hur snygga jag än tycker att dom är så ids jag inte sy om dom.... :D Påminner om Johanneas fast med silvrig paspoal innan fransarna, "silver"spänne fram, två "silver"conchos bak...

Köpte oxå mina från en ebay-firma. Man skrev sitt lårmått o så skickade dom de som skulle passa. O tur var väl det för jag tyckte att jag skulle ha M men fick ett par xs så jag hade iallafall inte fattat deras mått storlekar. Det blev väl c 550:- inkl.frakt.

Hum..Nåja, men jeans 105 cm ben, 19 cm lår och 35 cm höfter:smirk:

//Gilly

Hum..Nåja, men jeans 105 cm ben, 19 cm lår och 35 cm höfter:smirk:

//Gilly

Oh hejsan hoppsan.. du är inte stor du.. (förlåt) Du kan nog tälta i dom chapsen...

Pr*ss gör ju måttbeställningar helt efter egna önskemål... testa med henne?

*kryper iväg och gömmer sig under en sten*

Senast ändrad:

Äsch, ingen fara;)

Jo, det får nog bli henne. men det kostar så mycket! 2750:- har jag för mig att ett par standard blir för mig.

Finns det inga affärer med chaps då? T*mbleweed och L*lwesternstore har ju i och för sig.. Några erfarenheter av deras chaps?

Ni som köpt på ebay: hur visste ni villken storlek ni skulle ha?
Mätte ni elle?r? Finns sällan tabeller där. jaja.

Tack alla:)
//Gilly

Jag har precis fått hem dessa: http://i20.ebayimg.com/05/i/07/8c/69/a8_1.JPG
från e-bay, splitternya, för 620:- ink frakt! Dom e supersköna och passade som tur va helt perfekt:love:

Åh dom har jag också kikat på! Du MÅSTE ta kort med dom på dig och skicka bild till mig! Måste få se:D :banana: Pleease?!

Förresten, slapp du betala tull och moms? Och vad har du för storlek i vanliga fall på byxor/jeans och vad köpte du för storlek?

Pma ifall du inte vill skriva här:banana:

Åh dom har jag också kikat på! Du MÅSTE ta kort med dom på dig och skicka bild till mig! Måste få se:D :banana: Pleease?!

Förresten, slapp du betala tull och moms? Och vad har du för storlek i vanliga fall på byxor/jeans och vad köpte du för storlek?

Pma ifall du inte vill skriva här:banana:

Johannea! Gör samma sak till mig please:D

//Gilly

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 999
Senast: Bufera
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 281
Senast: Lyan
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka