chaps på lokal?

U

underbarasteponny

Får jag tävla med chaps (stavning) lokalt?
Jag har svarta väldigt smala tävlings skor och ett par shortchaps som sitter som klistrade rut benen, så det ser ut som stövlar om man inte tittar noga!
Och jag måste inte ha vita ridbyxor va? Går det med beiga (stavning:p) Nu menar jag både hoppning och dressyr.

Sv: chaps på lokal?

Du får ha både chaps och beige ridbyxor i lokal dressyr med så länge det är chaps utan fransar :)

Vad är det du ska tävla?

Lycka till i allafall!

Och en fråga till, i dressyren behöver jag inte kavaj va? Om det sommar har jag en skorta men om det är lite kallare kan jag tävla i en enfärgad tjocktröja då?

ja du får ha chaps upp till nationellt , och du får ha beiga byxor.

Chaps får man bara ha på lokala tävlingar väll?

Senast ändrad av en moderator:

men om det är varmt kan jag väll ha en vit figursydd kortarmad skorta med krage?

Nu är det vanligt att arrangörerna kräver att man har långärmad även på hopptävling trots att det är väldigt varmt ute. Pga av skaderisken om man trillar av.

Lånar tråden lite :)

Om man ska hopptävla, måste man ha kavaj eller kan man ha klubbjackan?
Om man har väst, kan man ha den innanför jackan/västen eller måste man ha den utanför?

Chaps i dressyr upp till lokal nivå, dom får inte ha fransar och dom måste vara enfärgade *läser i tr*

Chaps på lokal nivå. Ridstövlar på regional och uppåt. Utan fransar då. Kavaj behöver man inte ha i hoppning i allafall. Klubbjacka eller liknande är ok då. Dock ska den vara långärmad. Man får inte kavla upp ärmarna. I drerssyr vet jag dock inte... :(

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 190
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 403
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 064
Senast: fio
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar