Chaps o Ridskor ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare asp-en
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 57
  • Visningar Visningar 4 859
A

asp-en

Har någon några bra tips på ridskor och chaps?
Har Fodrade ridstövlar på vinterna.
Skulle köpt läderstövlar om jag tävlade men det gör jag inte så det känns lättare med ridskor
Skorna och chapsen ska vara i ett vettigt pris :)

Sv: Chaps o Ridskor ?

Jag har haft mina MH Easy Rider nu i måååånga år och de älskar jag, såå sköna! Till dom har jag haft ett par bruna chaps i mocka också MH. Men nu är de i princip slut, fulla med hål så jag har köpt mig ett par jodphurs nu. Köpte även ett par skinnchaps till men insåg sedan att de var för långa så de har jag precis sålt. Letar nu ett par andra svarta som inte är alltför dyra i skinn eller mocka och som är kortare än 40cm i strl M :angel:
Har hittat ett par på Hööks men de är i något syntetmaterial så jag är osäker på om man får nåt grepp med dom... :crazy: :confused:

Rekommenderar också MH:s skor. :bow: Easy Rider av lite gympaskoaktig modell hade jag förut. Numera har jag några lite elegantare modell jodphursskor - totalt vattentäta, lätta att hålla snygga (tävlar i dom också), bra att både rida o gå i. :) Dock obekväma i början.

Chaps undrar jag också över.

Okej :)
kan man köpa MH:s Skor i någon Affär i Sthlm? lr ngn it-sida?

De flesta affärer har nog MH. Häst o hundhuset är ju dyra men har hyfsat brett sortiment, och de är de enda jag är säker på. Kungsgatan. Billigt är det på Granngården i Arninge, men det är ju så långt dit. *lat*

Jag har MH-skor, de med stålhätta, och Dyon-chaps till. Fungerar bra :)

Jag har ett par snörridskor från hööks med ett par chaps som liknar Dyòn dett afunkar bra på vår höst sommar på vintern har jag ett par bruna graninge stövlar .

Får man tävla i jodphursskor lr Vanliga ridskor? och chaps ?

och är jodphursskor sköna att gå i ?

jag har jodpush från Mountain Horse å chaps från Dy'on! jättebra båda 2!

asp-en skrev:
Har någon några bra tips på ridskor och chaps?
Har Fodrade ridstövlar på vinterna.
Skulle köpt läderstövlar om jag tävlade men det gör jag inte så det känns lättare med ridskor
Skorna och chapsen ska vara i ett vettigt pris :)

Jacsons's leggins är bra :)

Jag har ett par jodphursskor från jacson och är helnöjd med dem.! sköna och använt dom året om.

Jag har CRW Jodphurs (De lite grövre utan stålhätta) och shortchaps i nappa från Hööks.

Funkar jättebra året om. Lätta att göra rent, eftersom allt är i läder och utan snörningar och krusiduller, och bra priser.

Men kan man tävla med Jodphurs skor?
och är dom bekväma att gå i?

Tävla har jag ingen aning om man får, men varför inte?

Jag tycker de är jättesköna, men lite tunga i början om man använt gympaskor annars... :angel:

Är det ngn som vet om man får tävla i Jodphurs skor och Shortchaps??

Jag har ett par Jodphurs från Blundstone med stålhätta.
Gillar dem jätte mycket! :bump: De är lätta att få av/på, något hårda i början av användningen men sen är de jättesköna. Tycker dem är snygga också, finns i brunt och svart själv har jag de bruna.
Håller bra för väta också.

Jag köpte via skolan (vi var tvungna och ha stålhätteskor som vi kunde ha i stallarna samt rida i) eftersom jag går naturbruk-häst.
Så våra kostade väll typ 350:- eller något sådant tror jag men ordinarie priset är väll ca 1000:- men jag skulle t.o.m kunna tänka mig och köpa de för ord. priset sedan när mina är obrukbara (vilket lär dröja!) för det är helt outstandig kvalite´ på mina Blundsiar jämfört med alla andra Jodphurs/skor som jag tidigare har haft!

När det gäller shortchaps så säger jag bara Dyón :d :love:
Själv rider jag visserligen mest med ridstrumpor, men vet jätte många som har Dyón shortchaps såväl tävlingsryttare som hobbyryttare och alla är lika nöjda. De är jätte snygga och av super kvalité! Jag vet många som haft dem i flera år och de ser fortfarande ut och vara i nyskick.

Finns några på www.ryttare-hast.com som jag också skulle kunna tänka mig och införskaffa om jag mot förmodan inte skulle köpa Dyón.
Det är Trendstep Half Chaps mocka och Trendstep Galway i läder.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Ramona
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 612
Senast: valy
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat

Hästrelaterat

Tillbaka