Chaps från USA

MittNyaJag

Trådstartare
Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay.
Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske har ett par liknande? Är de "bra"? Tjänar man på att köpa dem från usa mot vad ett par liknande chaps skulle kosta här hemma? Just dessa låg på 50$ + frakt på runt 35$. Om man räknar dollarn på 10 kronor (vilket min sambo sa jag skulle för att inkludera tull och moms) så blir det runt 800 spänn. De har ju ganska bra måtttabeller så man borde ju kunna lyckas beställa rätt storlek...

Något annat man kan tjäna på att köpa over-there? :D

Sv: Chaps från USA

Jag har ett par från e-bay. Har ännu inte ridit i dom men passformen verkar var riktigt bra. Du får väl kika på dom någon dag om du vill!;)

Jag har köpt typ exakta som dina på ebay, jag är supernöjd å dom är så mjuka å snygga! Jag kom undan med 600 kr för mina... jag resonerade så när jag beställde att om jag inte blir nöjd, de inte passar, så kan man nog lätt sälja de i sverige... värt att chansa, men nu hade jag tur iaf!

Jag också har köpt ett par likadant fast "smooth" och är väldigt nöjd med mina.

Något annat man kan tjäna på att köpa over-there?
MASSVIS! Jag är en ebay-aholic:angel: Jag har köpt allt från sadlar, tygglar, tuffa western hund halsband, padar, sadelväskor till en longhorn skalle. mm.

Åh, jag skulle också vilja beställa! Men vet inte om jag törs, vet inte hur sånt där funkar :crazy:. Verkar landa på ca 600 kr med frakt?

Senast ändrad:

Åh, vad roligt at du har ett par sådana. ;)
Hur är de i skinnet?
Har mätt mig lite nu och inser att jag ligger nog precis mellan storlekar. Såklart. Large kommer nog bli för stort och medium är på gränsen runt låren. (Elendes rumpa som är hopplös att klä. ;) ) Töjer de till sig? Det är ju skinn, så det borde inte vara omöjligt, eller hur?

Jag får väll offra mej :o som du ser så har ju jag en, hmr, oversize butt... ser väll inte så kul ut... Men bättre att klämma ihop låren lite än att det blir sladdrigt...
DSC00048.jpg

På bilden är chapsen precis uppackade så fransarna är alldeles skrynkliga, men de rätar ut sej!

Liknande trådar

Western Tänkte skapa en shoppingtråd där vi kan snacka lite om våra senaste inköp, visa bilder eller få hjälp med shoppingen! Jag själv letar...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
61 169
Senast: Digbil
·
IT & mobiler Min trogna Canon EOS 350D har nu sorgligt nog dragit sin sista suck. Jag är ganska säker på att det är slutaren som gått sönder, spegeln...
2
Svar
30
· Visningar
4 459
Senast: Irenes
·
Dressyr Jag har varit inne i Ebay djungeln och kikat under ett par veckor nu ffa. på sadlar. Intressant att kolla där tycker jag. Jag fastnade...
Svar
7
· Visningar
1 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka