Chappe ska flytta!!

C

Chappe_

Nu har jag äntligen bestämt mig! Chappe ska få flytta! från leriga rasthagar och sura hagkompisar till landet! Ett stall som står under uppbyggnad just nu (dvs. väggarna är påbörjade, tak och boxar saknas än) vinterhagarna är typ lika stora som sommarhagarna på gammla stället (inget ont om det stället, trivdes jättebra där också), och sommarhagen är enorm!

Just nu går hon på sommarbete där, och trivs jättebra! hon har sina två pojkvänner och massvis med mat! vad mer kan man begära!?:angel:

dock ett litet problem, en av pojkvännerna är lite vär kär i Chappe, och i grannstallet står X- antal hingstar. när Chappe ser dom blir hon tokbrunstig! varpå pojkvännen (givetvis vallack) tycker att nu ska vi göra barn !! och hoppar upp på ryggen på henne! hon får sår av det, inga stora och inga djupa, bara smårevor. Han kommer aldrig upp på ryggen heller utan bara rumpan. ska man dela på dem eller kan dom gå kvar tillsammans under dom få dagar hon högbrunstar och inte säger ifrån? :crazy:

Sv: Chappe ska flytta!!

De ska absolut delas på! Hästar ska inte tillåtas att betäcka hej vilt om det inte är en fribetäckning med erfaren hingst och meningen.

Dela på dem så det inte händer en olycka. Din häst kan ju bli skadad eller så kan hon skada valacken när han försöker betäcka. Det kan ju bli dyrt i slutändan..

Hej !
Säger som dom andra sära på dom har ett sto som oxå blir tok brunstig och ena hag kompisen (2 st valackar ) blir som värsta avels hingsten :devil:o rider hela dagarna på henne om han bara får chansen, han är dock lite liten för henne så det blir mycket revor o dyligt på bak delen på henne. så mitt råd är oxå dela på dom så inte stoet ledsnar tillslut ock sparkar till illa. :crazy:

precis, chappes beundrare är också lite väl liten, därför kommer han inte upp på ryggen på henne.

tror för övrigt att brunsten är på väg mot sitt slut idag då hon skrek ifrån när han närmade isg

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Denna helgen flyttar två av mina kompisar sina hästar till ett annat stall.. Anledningen är väl delvis för att det blir sämre och sämre...
Svar
10
· Visningar
1 476
Träning Det första steget är ju att erkänna att man har blivit rädd, men sen då? Jag har ingen backup, ingen som vill förstå. Bakgrund: För...
2
Svar
38
· Visningar
6 066
Senast: cili
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 744
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar