Chacco Blue??

Sv: Chacco Blue??

Hans första föl verkar vara födda 2006. Längst ner till vänster på den här sidan hittar du två korta videosnuttar på två föl efter honom. Snygga tycker jag men mödernet skäms ju heller inte för sig
http://www.harasdulh.com/chacco.php

Tack vad roligt att få se föl efter honom :bow:

*puttar lite*

Är det möjligen någon mer som vet något om honom och hans nedärvning??

Väcker upp den här tråden :)

Jag är lite sugen på Chacco Blue till min ena, har hittat lite info om hans möderne och hingstar där men inget om hans far, Chambertin nån som vet nåt om honom??

Chambertin är bl a far till Cuper 1068.

Klippt från Hästaks hemsida:

"Fadern Chambertin den mycket sportsliga och rörelsestarke Holsteinaren från stam 18 a 2,
Han var seriesegrare 1998. 1999 vann han med Jörg Naere finalkvalet till Bundeschampionatet i Warendorf. 1999 blev han
Holsteiner Laneschampionat. Chambertin har flera segrar och plac i Svår hoppning.
Med hoppindexet 154 delade han 3:e plats av alla tyska hingstar 2002.
Chamertin kännetecknas som en mycket stark nedärvare av sin elasticitet. rörelse och sin härliga bäriga galopp och hoppförmåga
av sällan skådat slag.
Hans första avkommor är redan mycket framgångsrika i sporten
2003 vann sonen Chalan Holsteins rikschampionat med det sällsynta hoppbetyget 9,5.
Två avkommor topplacerade sig i Bundeschampionatet för 5-åringar.
2003 hade han hela 71,4% premieföl och det placerade honom på första plats och han blev därmed främsta förvärvaren i Holstein.
Han har redan 5 godkända söner efter sig."

Hälsningar Monika

Jag har jobbat med honom i 2 v när jag var nere hos paul schockemöhle i tyskland.

Han är en mkt trevlig hingst vill jag säga oerhört snäll =)

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Görel
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 048
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna