• Avel
  • Trådstartare Trådstartare breccia
  • Startdatum Startdatum
Menar du halvblodshingsten Ceylon 454?

Han föddes 1966 hos Britt Loven, Visby och köptes till Flyinge som föl. Han var i avel 1969-1993.

Här http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=CEYLON3&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0 hittar du bild och stam.

För fler bilder på honom sök med namn och stamboksnummer på google. Jag har hittat många bilder där!

Under sina år i aveln betäckte Ceylon ca 1 500 ston. Han lämnade avkommor i svår klass i alla dicipliner. Från hans första årgång kom Jana Wannius gamle hoppare Tredje Mannen (ue: Unikum) och från en av de sista Kyra Kyrklunds Master. I svår fälttävlan hade han sonen Cyklon.

Ceylons exteriöra utlåtande var: Storlinjerad med naturlig resning och stark överlinje. Stora ledgångar. Mycket god skritt. Framåtgripande, flygande trav. Något hjulig bak.

Ceylon-hästar är kända för att vara heta i temperamentet, men också vakna och alerta. Jag har själv en Ceylon-dotter som är väldigt intelligent och lättlärd, men också oerhört tittig och orolig av sig.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 774
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur