centrerad ridning

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Malinnea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 904
M

Malinnea

har läst bok två om Centreradridning och undrar om det är någon mer än jag som har svårt för att känna det där med att bäckenet cyklar bakåt när man skrittar.

Jag tycker att mitt bäcken mer åker fram och tillbaka eller ev cyklar framåt.:angel:

Någon mer som har läst boken och vet vad jag pratar om.

Sv: centrerad ridning

Lägg tråden på dressyr. Där kan man ALLT om centrerad ridning- Det blir enkelt o en del är fullärda.:D

Japp, här är en till med en kropp som inte gör som den "ska göra":mad: ;)
Jag har inga problem med att känna hur det rör sig, det är väl däremot sättet det rör sig på som blir fel ibland.
Oftast går det bra, andra gånger cyklas det framåt och ibland känns det till och mer som att det blir en trekantig spetsig rörelse upp-fram-bak i diverse variationer, istället för att cykla baklänges...:crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Prova att blunda när du låter hästen skritta på helt långa tyglar....det kan ta några gånger innan man känner det men det kommer...du måste bara få in känslan..Lycka till:)

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 859
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 405
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka