Ceder olja??

Bison

Trådstartare
Är det ngn här som använder det??
Isf hur, när och varför?? Har det gett önskat resultat??
Frågar av ren nyfikenhet :)

Sv: Ceder olja??

Om jag inte missminner mig helt hade jag i det i en blandning för flugmedel i sommras. Det var många olika oljor i så jag är inte helt säker på att denna var med men tror det.. :angel: Funkade riktigt bra iallafall! :bump:

Bison skrev:
Är det ngn här som använder det??
Isf hur, när och varför?? Har det gett önskat resultat??
Frågar av ren nyfikenhet :)

Cedarträolja är ett lättblister som gnuggas in med linimentborste
Skall inte hanteras av den som inte kan!

jo jag vet vad det är och som jag skrev frågade jag av ren nyfikenhet, inte för att jag tänkt att använda det själv, fö har jag jobbat i trav stall där det användes flitigt så jag vet hu man använder det. Jag ville bara höra andras åsikter o erfarenheter :smirk:

Bison skrev:
jo jag vet vad det är och som jag skrev frågade jag av ren nyfikenhet, inte för att jag tänkt att använda det själv, fö har jag jobbat i trav stall där det användes flitigt så jag vet hu man använder det. Jag ville bara höra andras åsikter o erfarenheter :smirk:

Jag tycker att det funkar bra på lättare påkänningar i bl a. kotor böjsenor mm.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 793
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
551
Senast: Valle
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama