Cavallo summer

H

Hedwig02

Någon som har erfarenhet av dessa? Är förbannat trött på stela stövlar som försvårar inverkan.:mad: Rider mest i mountain horse just nu men hur snygga är de till tävling...

Har tittat på summer o de ser väldigt bekväma ut och helt ok snygga.

Sv: Cavallo summer

Jag har vinter varianten, den ser exakt likadan ut men är fodrad. Jag tycker INTE att dom är snygga alls. Dom har ingen riktig båge och resåren gör så skaften liksom veckar sig. Skulle verkligen inte rekommendera dessa till tävling!

Det finns jättemjuka stövlar som ser ut som riktiga dressyrstövlar. Cavallos Winner är rätt mjuka. Petries nya modell (tror den heter Dublin?) är väldigt mjuk och har 6 cm båge. Jättesnygga!!!!

Någon som har erfarenhet av dessa? Är förbannat trött på stela stövlar som försvårar inverkan.:mad: Rider mest i mountain horse just nu men hur snygga är de till tävling...

Har tittat på summer o de ser väldigt bekväma ut och helt ok snygga.

Men nu jäklar....

Först byter du från djup sadel med stora stöd till en friare sadel. Sedan säljer du blingade pannbanden. Nästa grej som ryker är den superbreda nosgrimman. Och nu skall du ha mjuka stövlar :eek::eek::eek:

Jag tror du hoppar för mycket... :devil:

PS. Helt seriöst så har jag ingen erfarenhet av stövlarna DS :p

Vilka MH har du? Jag har ingen erfarenhet av cavallo, men har precis köpt ett par MH Venice field boot. Helt lagom följsamma, supersköna att rida i från dag ett. Nu har ju de snörning, men jag såg i affären att det fanns en variant utan snörning. Vet inte hur kinkigt det är med snörning på dressyrtävling, eftersom jag inte tävlar. Tyckte att snöringen gav mer flex i foten, vilket jag föredrar.

Lär dig rida med skänklarna stilla istället :devil:;).

Jag kikade på De Niro stövlar länge innan jag bestämde mig för mina hårda Petrie. Tycker de är sjukt snygga för att vara mjuka! Var inne på hemsidan nu och såg att de inte har den modellen kvar som jag gillade. Nu var det mycket bling och mönstrat istället. Men det kanske är något för dig?

Jo jag tycker faktiskt att de är helt ok snygga.;)

lär dig rida med skänklarna stilla istället :devil:;). Har inga problem med flaxande skänklar..däremot tycker jag att skänkeln blir mer flexibel i mjukare stövlar. Ett problem med mina piaff kanske är att de är för höga..:confused:
nu var det mycket bling och mönstrat istället. Men det kanske är något för dig? absolut!:banana:

Jag tom min tränare har läxat upp mig och krävt mer ren dressyrtrimning om det ska bli någon ordning.:(
Men aldrig att jag skulle skiljas från mina två älskade blingpannband!!:eek: Hur kan du tror något sådant!

Hmpf. Jag tycker det är helt underbart att skänklarna bara ligger där helt stilla och förbjuder mig att veva runt med dom :rofl:. För höga stövlar är fruktansvärt. Det hjälper inte med kilklackar? Jag har aldrig tagit ut mina (eller jo, en gång. De åkte i igen). Bara ett tips för plånboken.

Lycka till i djungeln!

Jag tom min tränare har läxat upp mig och krävt mer ren dressyrtrimning om det ska bli någon ordning.:(
Men aldrig att jag skulle skiljas från mina två älskade blingpannband!!:eek: Hur kan du tror något sådant!

Oj, det var kanske bara ditt "blommönstrade" från eBay du sålde? Blev lite nervös där :p

Jag fick rida med dubbla kilar i mina Königs när de var nya.... Plågsamt värre. men jag gillar också stela stövlar. Dessuom är jag så stock-konservativ att jag kör utan dragkedja.... Ja, jag HAR fyllt 50 :)

Har du sett dom live? Jag tyckte också dom såg okej ut på bild men när jag fick hem stövlarna så var dom inte så fina... Den sk bågen är jättekonstig, bara en 3 cm flärp som sticker upp, ingen riktig båge alls faktisk. Och stl är ytterst begränsade jmf med vanliga stövlar.

Kilklackar kanske vore något. Anledningen till att jag funderade på att köpa ett par summer är att jag har hittat dem på ebay för 149€. Helt nya. Tyckte att de såg helt ok ut med tanke på priset.
Men alltså sergio grasso är ju finare helt klart..hmm får fundera lite till.

En annan negativ grej med dessa stövlar är att det är dåligare läder som belagts med en coating, därför är dom såpass billiga. Det är omöjigt att få riktigt blankt, har lite av en gråaktig ton.

Jag måttbeställde ju ett par Winner Plus, helt underbart mjuka stövlar men ändå med stöd som jag älskar. Tyvärr så passade de ändå inte riktigt i foten så jag har sålt dom nu men det kommer definitivt bli ett par nya sådana.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 207
Senast: lirco11
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka