furioso

Trådstartare
Någon som vet ngt om hingsten Cavalier? (e. Maykel)

Vad han gett o vad han själv presterat.

Såg i tidningen Showjumping att hans stostam tillhör en av de bästa...

Sv: Cavalier

Hittade detta på Sport Horse Breed Database:

PEDIGREE:
Like the famous Olympic jumper Felix, Cavalier is also a son of sire Maykel. Cavalier's dam Wina (Orthos) is a member of the reputable northern Netherlands Sina family. This excellent sports family produced numerous national and international sport horses such as the international showjumping horses Piccolino (Notaris) under René Tebbel, Maltstriker (Abgar xx) under Eric Wauters, Oleandra (Farn) under Peter Postelmans and Pierrot (Marco Polo) under Emile Hendrix.

PERFORMANCE:
Cavalier is one of the most successful KWPN stallions in international showjumping. By the name San Patrignano Mister, this grey claimed major successes in the international arena with Franke Sloothaak. The combination won more than 40 international classes; grandprix, puissance and speedclasses. After his successful sports career, the grey stallion returned to the Netherlands where he has been used for breeding ever since.

PROGENY:
Offspring from Cavalier's first breeding seasons are already successful in showjumping. Examples are the international showjumpers; Tinello Isha ridden by Albert Voorn, Blushing Groom under John Popely, Illusion under Jörne Sprehe and FAN Cavala ridden by Eddie Macken being the best known.

The stallion Quadrifoglio (v. Cavalier) who was very successful during the young horses championships in 2005 at Zangersheide will continue his international sports career with the Italian rider Jerry Smit.

Kul! verkar vara bra blod?

Vad har du valt till henne för du avlar nu på ditt sto eller?

Fritte har Landgraf sonen Flipper som pappa,så jag har valt att använda en tysk Cornet Obolensky son.

Det var riktigt svårt att hitta en landgraf fri hingst :eek:

Senast ändrad:

ja, fast det finns ju KWPN hingstar utan landgraf ;).

Vad spännade då med CO son! Lycka till!!

Camilla

Jag har "sonen" till Cavalier,
han heter Zim och är en skimmel, 6 år och har hoppat 1.40 med ryttare. :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
806
Senast: miumiu
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen