cavalier med rinniga ögon..

T

Tovanlovan

Min lilla Cavalierhane (20v) rinner ganska mkt i ögonen, det gör det ju på cavalierer.. men jag vet inte riktigt hur jag ska få bort det?
har tagit en blöt handduk med ljummet vatten och torkat men det blir liksom likadant igen efter en liten stund..

nån som har ett bra knep?
 
Sv: cavalier med rinniga ögon..

Rådfråga en veterinär. Det finns säkert någon salva eller droppar att köpa.
 
Sv: cavalier med rinniga ögon..

Jag var inne och spolade rent i tårkanalen hos min vetrinär när ögonen geggade och rann mycket.. Tårkanalen var igentäppt..

Det blev bättre på en gång..

Verinären sa också att just det här med igentäppt tårkanaler var rasbetonat... Altså vissa raser drabbas mer än andra..

Ring och prata med en vet...;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 032
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 455
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp