cavaletti avstånd

J

jannicap

Hej jag skulle vilja veta lite avstånd för B-ponny och C-ponny,
Cavaletti, stuts, kombination, mm

Sv: cavaletti avstånd

Hej :)
Jag vet iallafall att det ska vara en meters avstånd på cavalettibommar för d-ponny, det är säkert lika för b- och c-ponny :) A vet jag dock inte xD
Och inte stor häst heller :)

MVH Fanny

När jag rider över cavaletti eller vanliga bommar på marken brukar jag ha 130 ungefär till min häst på 165. Så till liten häst kanske 110-120 beroende på hur stort steg den har, prova dig fram. Du kan även variera jättemkt i avstånden för att korta resp längda steget :) Till D-ponny beronde på strl osv så ca 100-110..

*puttar*

Vet att B-ponny ska ha ca 1m i cavaletti.. men vill veta i dom andra oxå ;) så ja fortsätter väl att putta då ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 310
Senast: Häst_
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 692
Senast: Nikan
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar