Cattalk...

Sv: Cattalk...

Har sett den tidigare. Tycker den sista inseplingen är helt klart grymt bra.

Om du menar katten som "säger" love you, love you etc, så tror jag inte att den har ont.

nej det låter mer åt "marskatt" tycker jag

:o ja, det är nog den jag syftar på, han frågar ju om katten älskar den så jag antog att den sa "ja" :angel: (trögt...:cool: )

Vi tog hand om en hittekatt som vi inte visste riktigt vad den hade varit med om, den var väldigt rädd om just sista biten av ryggraden och svansroten och kunde gnälla sådär om man "klappade" honom där. Därför blev jag lite ledsen när jag såg hur mannen gick fram på katten :eek:

*ajaj*

Senast ändrad av en moderator:

Hur såg han ut när ni klappade honom där?

Efter vad jag har märkt så brukar normalt inte katter stanna kvar å fortsätta bli klappade om det gör ont. Sedan oxå efter vad jag märkt av så tycker normalt sett både hundar å katter om att man kliar dom i det området.

Gnist skrev:
Om du menar katten som "säger" love you, love you etc, så tror jag inte att den har ont.
men det kan väl inte vara normalt att den låter sådär, jag tyc ker inte det låter som en njutning i alla fall :confused:

nja, det vet jag inte men framkallas ju i alla fall inte på samma sätt...

Det man måste tänka på i dessa fall är att katter pratar inte särskitl mycket naturligt, utan helt enkelt pratar för att vi pratar å när dom pratar så får dom uppmärksamhet ifrån oss. Vilket för katten är positiv respons.
Sesan lär sig vissa katter detta till halvt om halvt uttalande till ord, specielt när vi hjälper till och tillexempel alltid säger samma sak när vi tillexempel kliar den på ett skönt ställe. Då lär sig katten ganska snabbt att orden har med det sköna att göra. Precis som när vi lär hästarna gnägga på kommande, eller en hund skälla på kommande. Ganska basick tränning.

Senast ändrad av en moderator:

Tror inte att katten har ont för då skulle den knappast sitta kvar där den sitter. Skulle nog sitta i sin husses hand i stället.

Alla katter låter olika och jag tycker inte det låter speciellt konstigt. Har en katt som låter som om det kluckar när hon morrar...låter riktigt konstigt! Hon kan inte jama heller, men hon börjar lära sej mer och mer när hon väntar på tonfisken varje morron :p

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama