Carte D'or

FT_ryttare

Trådstartare
Vad har han gjort, både på tävlingsbana och i avel ?

Vad kan man förvänta sej av en avkomma till honom, några speciella drag, rörelser,hoppteknik temprament ?

Han är ju ganska ny i sverige..de äldsta är född -04 tror jag (?).

ge mej info om ni har någon :D

Sv: Carte D'or

han har gått MSv hopp i Tyskland där han är elit premierad, han ger bra hopphästar men inte lika bra gångartshästar. 12 avkommor med svårklassplaceringarinom hoppning. Premierad A i sverige

Jag har en -04. Han är stooor ca 170cm, mamman var bara 160cm. Han hoppar mkt bra, snäll som en ko. rör sig helt ok men jag tror att det kommer att bli mkt bättre när han vuxit klart. Man ser glimtar av hans fars fantastiska trav ibland.

en dotter till Carte d Ór, Candela har ju typ vunnit allt. Hon har mest segrar i svår hoppning i tyskland i flera år tror jag.

Har fått för mig att de är lite sena i utvecklingen men jag kan ha fel.

Det står ju ganska mycket på Askös hemsida. Har själv ett sto som är dräktig med Carte D´or

Jag har ett sto född -04 e. Carte dÒr - Capitol.
Hon är inte speciellt stor, ca 1,63, blir ca 1,67. Hon är kraftigt byggd med en bakdel som en ladugårdsvägg:rofl:.
Hon är het i sitt temperament. Hennes gångarter är inget att skryta om, dock är galoppen bra. Hon löshoppar mer än gärna och ser ut att hoppa med bra teknik.
Hon är nog något sen i utvecklingen.
/ Qbaby

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 714
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 439
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 626
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka