Carson Ask

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tashinajess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 4 857
Sv: Carson Ask

herregud!!!!!!!!!!!!!!!
vad är "lyskebrok"

Så otroligt sorgligt jag får hjärtsnörp :cry::cry::cry::cry:

jag kan inte fatta det, en så ung individ...
Hoppas verkligen att Canon Ask blir godkänd i Herning

är det ingen som vet vad lysebrock är. så det inte är någon ärftligt?

Jag som ville betäcka med honom igen hoppas att de har fryst semin kvar på honom men han kommer väl att skjuta i höjden då.

nu vart min dag lite förstörd..... :cry:

tack för svaret!
Fruktansvärt sorgligt. Om han ändå varit 27 i stället för 7! Det tråkigaste är att "systemet" kollapsade, det var alltså själva operationen/narkosen som han inte överlevde :cry::cry::cry:

Jag har en jättetrevlig treåring efter Carson....

Usch var sorgligt på en så fin, ung hingst, tänkte använda honom för ett par år sedan men det blev inte så.

Bara en liten fråga, om en hingst drabbas av ljumsbråck- får den fortfarande användas i avel i Sverige? Det får de ju inte vid pungbråck då det anses vara ärftligt..

*kl*

Så otroligt sorgligt!! En fantastiskt fin hingst - han var den hetaste kandidaten till mitt sto i år :cry: :cry: :cry:

Då blir det till att tänka om - fryst är tyvärr inte ett alternativ till henne i år och dessutom vet man ju inte om det ens finns :( (men det får vi verkligen hoppas!)

Vi får hålla tummarna för Canon som sagt.

oj vilken snygging!!

tror ni att ljumskbråck kan vara ärftligt? Men jag kan oxå föreställa mig att ljumskbråck kan komma av felaktig och tuff belastning.Man skulle ju vilja veta vad C A fick det av.

Ljumskbråck är också ärftligt precis som navelbråck och pungbråck. Ibland är det inte många centimeter som skiljer om man ska kalla det ljumskbråck eller pungbråck.

Men får en hingst som drabbas av ljumsbråck användas i svensk avel? Det får de ju inte efter pungbråck..

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Robina
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
548
Senast: Lillefrun
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka