Carrot stick? NH folk

JessicaM

Trådstartare
Vart har ni fått tag på relativt billiga "carrot stick"?? Har tittat på körspön etc men tycker inte att jag hittar någon bra.

Några tips?? :bow:

Sv: Carrot stick? NH folk

PÅ ebay finns det billiga o i olika färger =)

Tror du ska satsa på en riktig - men kanske begagnad eller på Ebay ,som ngn sa.... Om du köper en annan typ av "vanligt" spö, får du inte samma effekt med eftergift osv...

Jag har en kompis som gör jättebra "kopior", som jag har köpt. Du kan ju PMa om du vill ha kontaktuppgifter, kommer inte ihåg om man får lägga en länk såhär?

Någon som har ex på övningar med en "carrot stick"? Va fasen heter det på Svenska da? :laugh:

"morot spö" Det heter så för att man ska vara emellan mesen som mutar o den som spöar...Parelli brukar jämföra personer som ska lasta....=) Man ska inte vara för mesig men man ska inte heller vara för tuff.

Jag gjorde en övning igår eller började med en rättare sagt. Min häst vill inte ställa sig för mig om jag står på pall så jag tar sticken o o duttar på rumpan, på andra sidan så hon kommer mot mig. Det var väl ett exempel.

Vart har ni fått tag på relativt billiga "carrot stick"?? Har tittat på körspön etc men tycker inte att jag hittar någon bra.

Några tips?? :bow:

"Någon" har 2 st till salu, PM:a om du vill veta mer. :p

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: mily
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
694
Senast: Hermelin
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 181
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?