Pam

Trådstartare
Nu har jag letat runt på nätet hur länge som helst efter information, och framförallt en video på Carano. Nån som har en aning om var man kan hitta det??

Sv: Carano

Tackar :bow::bow:
Här har jag suttit och sökt på youtube.. och bara fått upp nån carano tjej.. hmm lyckas aldrig med att hitta rätt där.

Tack igen :bow:
Helt otroligt vad mörk han är där..

Nån som har några erfarenheter av Carano avkommer?? Vad tror ni om Carano på fullblod??

*puttar lite*

Ingen som har några erfarenheter av Carano avkommer??

Hej! Har fött upp två Carano - Lemon - Utrillo - Gaspari
Hingsten är nu 3 år och såld som föl till en svårklass ryttare, förhoppningsvis kommer han att visas på 3 års, stoet äger jag själv, hon blir 2 i år och kan ses på min hemsida.
båda två blir stora (runt 170-175 skulle jag gissa) FANTASTISKT temperament!! mycket därför jag valde honom, ville ha Capitol scoopet/kapaciten men bättre rörelse/temp och utseende än vad jag tycker Cardento ger. Jag är mkt nöjd med avkommorna och hoppas så klart de ska leva upp till mina förväntningar... ;) :)
Visade stoet i november för Jan Ove Olsson på en kurs, och han gillade henne skarpt, det var så klart roligt!!
MVH/Northern

Carano afkom plejer desværre at blive store og noget tungt/kraftigt bygget.
Så derfor er der mange de siger han skal bruges til ædle sto.

Alle de afkom jeg har set mangler virkelig noget trav, men hopper bra. Så han er nok bedst på ædle sto som kan trave ;)

Vi har en Carano avkomma på två år, svårt att säga hur hon kommer att se ut som vuxen, men hon har breda knän och stor för sin ålder så hon blir nog en högrest dam. Hög nacke och hon ser ut att ha hyfsad trav och fantastisk galopp. Vi väntar med spänning! :)

Jag har haft en som tävlingshäst (vilket hon ff är) liten bara 161cm,snabb som en vessla,het som solen och hoppade allt man styrde på,hon gick även 5års championatet i dressyr :eek:

Carano afkom plejer desværre at blive store og noget tungt/kraftigt bygget.
Så derfor er der mange de siger han skal bruges til ædle sto.

Alle de afkom jeg har set mangler virkelig noget trav, men hopper bra. Så han er nok bedst på ædle sto som kan trave ;)

Stora kan jag hålla med om men inget av de övriga, tvärtom lätta långbenta med mkt bra trav är faktiskt samtliga jag sett (många) har även själv ägt en valack efter honom (med mkt bra trav) och har två med honom som morfar och ytterligare 2 med honom ett led längre bak varav en är linjeavlad på honom.

Ud af alle dem jeg har set er der kun en jeg synes er rigtig fin og har set mange i dk ;-)men det er en smagsag.

I dk siger man at han kun skal bruges til ædle sto da han absolut ikke er en forædler hingst

Jag var nere i Danmark o provred ett sto e Carano o hon hade en sjuuuk trav o grymt stor galopp, hoppade även fint men verkade rätt uttråkad o stannade ibland. Dock var hon lite väl dyr, så jag avstod...

Jag har bara erfarenhet av en Carano avkomma som jag haft i min närhet. Hon rörde sig väldigt bra, väldigt lugnt och bra temprament och väldigt stor. Hon är fyra nu så ska bli kul att se hur det går för hennne på tävlingbanorna.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hundträning Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul. Jag tycker det är jättesvårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
640
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka