Camping i Italien

Tahari

Trådstartare
Jag funderar på att hyra husbil och åka till Italien. Är det någon som har erfarenhet av detta. Finns det gott om campingplatser, är det dyrt etc. Alla erfarenheter och tips mottages tacksamt. Vad heter campingplats på italienska ?
 
Sv: Camping i Italien

Mina föräldrar åker i princip varje år och campar några veckor i Italien eller Frankrike. De brukar inte boka innan utan bestämmer ungefär vart de vill åka och åker dit och kollar lediga campingplatser när de kommit fram.

De finns ju olika stjärngraderingar precis som när det gäller hotell, jag vet inte vilken standard de brukar välja men mina föräldrar brukar säga att campingplatserna är så välskötta och trevliga.

Det finns böcker på biblioteket man kan låna på biblioteket med listor över vilka campingplatser som finns i olika länder.
 
Sv: Camping i Italien

Som förgående talare säger. Åk bara dit. Det är olika dyrt beroende på vart du hamnar men det är ungefär som svenska priser. Själv har jag ingen erfarenhet av just camping men däremot vandrarhem etc etc. Camping heter campeggio på italienska, vandrarhem ostello.

Jag har åkt runt mycket i europa och brukar sällan planera. Det brukar alltid finnas plats och jag älskar äventyret det ger. Man vänder näsan mot horisonten och hamnar där man hamnar :)
 
Sv: Camping i Italien

Tack för tipsen !

Det hade varit roligt att åka på vinst och förlust men jag har lite planeringshybris och ska dessutom ha familjen med mig, så jag gör nog en liten koll innan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: Petronilla
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 900
Senast: Otherside
·
Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 500
Utrustning Funderar på att köpa en barbackasadel eftersom jag inte längre kan rida med stigbyglar, men skulle behöva mer stöd. Jag har tittat på...
2
Svar
21
· Visningar
1 586
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp