R

Rut

Jaha, då hade man bestämt sig då. Det får bli Camaro M på mitt Cortez-Ceylon-Urbino sto. Jag har verkligen varit velig och valt mellan For Feeling, Carson Ask och Cornetto. Men nu får det bli Camaro. Vad är era erfarenheter av denne hingst? Han har ju onkeligen haft fina treåringar i vår. De har ju hoppat busbra! Vad finns det att invända mot honom och vad tror ni om kombinationen med mitt sto. Hon är synnerligen rejäl och hoppning är hennes starka sida,

Har sett många av de Camaro- avkommor som visats på treårstesten och de har varit riktigt bra! Men jag har uppfattat många av dem som mycket känsliga individer som säkert kommer att göra sig hos proffsen men de är nog inga hästar som "vem som helst" kommer att klara av.

Kul med lite synpunkter! Tack. Hm det låter ju inte allförbra om det är känsliga individer. Stammen på mitt sto vittnar ju också om både känslighet och jävlar anamma, vilket även kännetecknar henne. Ni som sett avkommorna på treårstesten, har de varit ädla? Och jejje på vilka sätt upplever du dem som känsliga.

Stoet i fråga har en ettåring efter Cagancho som också är efter Calido och den är den ett väldigt trevlig temperament på.

Typmässigt borde Camaro M passa bra på ditt sto. Han är ju själv "högädel". Våran Camaro M hinst(1år) har väldigt trevligt temprament.
Lite svårt att bedömma temperament på treårs tester där de unga hästarna ändå utsätts för lite stress då dom kanske för första gången är på bortaplan.
Och jag är imponerad av resultaten på tre års kullen nu runt om i landet.

Mvh Hanna

Jag har tyvärr inte sett så många avkommor själv, men resultaten från treårstesten kunde väl knappast vara bättre. Jag tror att nästan alla visade avkommor har fått hoppdiplom.

Vi har en ettårshingst e. Camaro M-Cardento. Han ser ut att bli väldigt ädel faktiskt. Dessutom är han ganska stor för sin ålder. När det gäller temperamentet så är han kanske en tendens till försiktig, ganska läraktig men inte den allra modigaste här i världen...

Hm två finingar

Kul att se två avkommer efter honom på era hemsidor. Det är inte så många som betäckt med honom i mina hemtrakter så jag har faktiskt inte sett någon avkomma efter honom live. Jag var och kollade stoet idag för säkerhets skull. Hon är beräknad att komma i brunst till veckan, men det är ju lite tråkigt att komma på måndag och ägget har släppt. Nu förhöll det sig dock inte så, utan jag ska tillbaka på måndag och hon är förmodligen semineringsklar då - får vi hoppas!

Re: Hm två finingar

Vi betäcker 2 ston med Camaro M i år. Resultaten för 3-åringarna har ju varit kanon och det fick avgöra! :)

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 576
Senast: SeagirlM
·
T
Avel ska välja hingst igen åt mitt KWPN sto, hon är mycket korrekt rör sig bra och har en mkt bra hoppteknik. Hon har tävl tom NAT 125 men...
2
Svar
33
· Visningar
3 626
Senast: frang
·
M
Hoppning Funderar på vilken hingst vi ska välja till vårt sto e. Concorde u. Kahlua (46) ue. Kaliber och tänkte höra om ni har några idéer och...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: md5krist
·
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 725
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka