Camaro M till Beach Boy sto??

Freja_

Trådstartare
Mitt sto är e: Beach Boy ue: Colombo, Nu är tanken att hon ska betäckas och jag kan verkligen inte bestämma mig fär med vem. Hon är ganska grov för att vara efter BB, kan va knepig att rida om man sätter henne i fel ryttares händer men hon är gudasnäll att sköta och allt sånt.

Jag vill ha en hingst som lämnar "stabilt psyke" och ganska nätta högställda avkommor, en fullblodshingst kan vara aktuellt, har dock inte hittat någon jag har fastnat för. Än ;)

Ska till Millegarne ikväll på deras hingstvisning och spana in Camaro M, vad säger ni om honom?

Vad skulle ni ha tagit för hingst om ni hade detta sto?

Jag har somsagt knappt en aning om vem jag ska välja så ös på med tips!

Edit: Här är lite bilder på henne om det underlättar: http://www.pixbox.se/alb401005

Mvh Malin
 
Senast ändrad:
Sv: Camaro M till Beach Boy sto??

Camaro låter bra.
Aerline H är annars en utmärkt kombination till din märr tror jag.
Stabil i skallen, korrekta ben, lämnar bra hopp och förbättrar både gång och typ. I ditt fall tror jag även på lite mer hals.
Kul att se att ditt sto har "Zeus-bläsen". Många av BBs avkommor har den, och den tros komma från Zeus.

Lycka till!
mvh
 
Sv: Camaro M till Beach Boy sto??

Aerline har jag också funderat på, men jag kom fram till att det kanske blir lite väl grovt med tanke på hans stam?

Jag skulle nog vilja kalla mitt sto ganska lång/låglinjerad... Eller?
Nu sitter jag ju i vägen på den här bilden men den kanske visar lite bättre hur hon ser ut än bilderna i albumet ovan...
BILD
 
Sv: Camaro M till Beach Boy sto??

Om du funderar på fullblod så titta på 88:an kanske?
Tullstorp har ju fina dressyr hingstar som hoppar bra och ger stabilt temperament.
Niveau som står på Flyinge detta året är ju en fin, lättare hingst, kan kanske passa? Han vann ju 4-års championatet förra året i hoppning:laugh:.
 
Sv: Camaro M till Beach Boy sto??

Göm inte att det är mycket xx i Aerline H.
Hans mor var på ålderns höst fortfarande en ganska nätt dam i kroppen.
Hans helsyster har samma härliga front som han själv.
Dessutom har han en mödernelinje som är fantastisk och lämnar precis vad du efterfrågar.
Ring till ägaren och be om en film, de har säkert filmat avkommor med.
På deras hemsida kan du se både fölbilder och vuxna avkommor.

Han själv har kalasfina ben, och ett härligt temperament. Jag tror du skulle få mer luft under magen med honom, samt förbättra halspartiet på din märr (fronten), lätta upp stoet och inte tappa på gångarterna, snarare tvärtom.

Jat tror tex inte att det är lyckat att lägga på xx på en märr som behöver förbättra sin halsansättning. Med tanke på att Beach Boy nedärvde en god typ, är det troligt att att hon har kvar en del hals från morfar?
Niveau kan vara lovande, men varför använda en nygodkänd med sämre siffror, än en A-premierad hingst som visat vad den lämnar med plus för bla förärvning av god typ, när man inte vet vad stoet lämnar ännu?
Jag går på den gamla devisen, förärvningssäker hingst till oprovat sto, oprovad hingst till förärvningssäkert sto.

mvh
 
Sv: Camaro M till Beach Boy sto??

Hon har ett föl sen tidigare, efter Prestige. Har ingen bild just nu men kan återkomma med det senare, men han är 5 år iår och nästan 180 hög. Han är lättare i typen än vad mamma är och knepigare i temperamentet också. Och jäkligt svårriden... Men han är en jävel på att hoppa.

Med tanke på att Beach Boy nedärvde en god typ, är det troligt att att hon har kvar en del hals från morfar?

Hur menar du? att hon ärvt sin hals från colombo? Det är mycket möjligt, de bilder jag har sett på Colombo har jag inte blivit imponerad av...

Vad nedärver Aerline då? Får inte ut så mycket genom att kolla på bilder på hemsidan, hur blir avkommorna? Förädlade?
 
Sv: Camaro M till Beach Boy sto??

Lika långbent som den e Prestige skulle jag tro, fast kanske inte 180 cm! :)
Förmodligen lika lång hals, men med mer liggande bog.
Troligen bättre benställ än denne.
Kan ju vara bilden, men jag skulle sagt att den var rakhasig, hade lite korta och räta kotor bak, och långa och veka fram?
Trevlig modell annars! :)
Temperamentet dämpas nog med Aerline kontra denna.
mvh
 
Sv: Camaro M till Beach Boy sto??

Jo han är nog rakhasig, det är mitt sto också så han har nog fått det från henne.

Tanken är att jag ska behålla fölet själv och jag vill gärna ha en lite eldigare typ, men eftersom det redan finns i stoets skalle så vore det ju lite riskabelt att lägga t.ex Maloubet eller nån i den stilen ;) Därav räcker det med att hingsten har stabilt psyke, jag strävar alltså inte efter att det ska bli nån nallebjörn...

Men Aerline ska jag absolut ta mig en funderare på och ringa och fråga om jag kan få en film :) Han är iallafall inte utesluten!
 

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 614
Senast: Jealle
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 446
Senast: Galopphopp
·
Avel Min nya häst e efter Beach Boy 814 e: Zeus. en bra hingst enligt min tränare (e själv inte så insatt). Nån annan som har/känner en häst...
Svar
18
· Visningar
1 912
Senast: ch791022
·
T
Avel ska välja hingst igen åt mitt KWPN sto, hon är mycket korrekt rör sig bra och har en mkt bra hoppteknik. Hon har tävl tom NAT 125 men...
2
Svar
33
· Visningar
3 616
Senast: frang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp