Calming earplugs för ryttare?

Oh_really

Trådstartare
Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs för människor, på sig själva, för att inte vara reaktiva ryttare? De ska ju tydligen filtrera ljud så att man hör andra röster, men ska ta udden av buller eller missljud.

Jag har en tendens att rycka till eller tappa energi när jag rider och det är en gräsklippare i närheten, eller tåget passerar på andra sidan fältet. Stallet ligger relativt nära ett sjukhus också, så ambulanshelikoptrar flyger ofta över hagarna. Vi brukar promenera mycket vid en skogsdunge mellan tre trafikerade vägar, och det är inte ovanligt att motorcyklar axar en bit bort, inte så man ser dem, men hör dem. Det är mycket jag i nuläget kan haka upp mig på, och bli spänd eller vaksam över, som hästen inte tycker är speciellt märkvärdigt. Har någon testat calming earplugs för människor vid ridning? Har det fungerat?

9.skrittidamm.jpg
 
Inte testat men använt lite samma princip i perioder när jag varit spänd/rädd. Då har jag lyssnat på pod när jag ridit för att inte ha fokus på allt runt mig. Då har jag kunnat lyssna och så rida på känsla utan att vara rädd. För mig har det fungerat eftersom det brutit mitt tankemönster när rädslorna tar överhanden och spinner iväg.
 
Inte testat men använt lite samma princip i perioder när jag varit spänd/rädd. Då har jag lyssnat på pod när jag ridit för att inte ha fokus på allt runt mig. Då har jag kunnat lyssna och så rida på känsla utan att vara rädd. För mig har det fungerat eftersom det brutit mitt tankemönster när rädslorna tar överhanden och spinner iväg.
Ja, jag har också testat en podd i öronen med Galishimo i perioder, särskilt sista året han levde, och det har ju faktiskt fungerat bra ibland. Kanske dags att leta upp dem igen! Vilken typ av airpods har du?
 
Jag använder Calmer Pro, inte just vid ridning men i "busy" situationer.
Jag kan inte sätta fingret på hur det förändrar ljudet, men min reaktion på ljud blir definitivt annorlunda.

Istället för att bli vansinnig på alla intryck, kan jag hålla mig lugn och balanserad mycket längre. Men man hör fortfarande allt, det blir bara mindre... påträngande, liksom?
 
Ja, jag har också testat en podd i öronen med Galishimo i perioder, särskilt sista året han levde, och det har ju faktiskt fungerat bra ibland. Kanske dags att leta upp dem igen! Vilken typ av airpods har du?
Har en variant som hänger på örat. Men vet inte var jag lagt dom som för tillfället kör jag telefon på högtalare 😅. Miljöträning det också😁
 
Jag använder Calmer Pro, inte just vid ridning men i "busy" situationer.
Jag kan inte sätta fingret på hur det förändrar ljudet, men min reaktion på ljud blir definitivt annorlunda.

Istället för att bli vansinnig på alla intryck, kan jag hålla mig lugn och balanserad mycket längre. Men man hör fortfarande allt, det blir bara mindre... påträngande, liksom?
Åh, det är den känslan jag är ute efter! Jag tycker vissa ljud kryper under skinnet på mig! Ska kolla på modellen du har!
 
Gör det! De är verkligen svindyra, men för mig gör de stor skillnad i till exempel mitt föräldraskap. Blir inte alls så arg för "ingenting" längre :)
 
NU Har jag testat calming Earplugs!

Jag köpte Loop Earplugs Engage för förbättrad fokus och som hjälp att sortera bort störningsljud.

Jag var väldigt optimistisk, men kortfattat så landade min allmänna uppfattning om att det bara var skräp! Jag hade svårt att höra vad andra sade samtidigt som det här klassiska ljudet av vind som viner i öronen var precis lika högt som innan. Precis som med andra öronproppar så hör man sin egen röst och sin egen andning väldigt väl och det blev också besvärligt att inte riktigt veta om man pratade för högt eller för lågt. Inte vad jag hade tänkt! 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp