Ca pris vaccinering

Pancakes

Trådstartare
Ska vaccinera hästen om ett par dagar men kan inte minnas vad det kostar? Åker in med honom till DV. Har för mig att jag betalade 350 kr förra året (hittar inte kvittot). Låter det rimligt? Tar ju givetvis ut lite extra pengar men trivs inte så bra med att ha massa kontanter i onödan.

Sv: Ca pris vaccinering

Det är jätteolika tyvärr, så omöjligt att svara på. Ring DV och fråga?

Vad ska du vaccinera mot, samma som förra året eller annat, det spelar ju också in?

Jag gav t ex 500 kr för enbart botulism i fredags, hemmavet. (Resa tillkommer).
Kliniken tog i somras ungefär samma summa för botulism + A2.

Vanliga sprutan mot hästinfluensan, så det är samma som förra året.

Jag hoppas hinna ringa imorgon och fråga, men jag har en mördardag i skolan från halv 8 så vet inte om jag kan smita undan under telefontiden.

Hoppas inte på för mycket, 1800 spänn fick jag betala sist (22 nov) för 2 hästar, bot + hästinfluensa. Har för mig att själva sprutorna gick på 1400 spänn resten andra avgifter.

När jag var in till atg kliniken så tror jag dom sprutade hästen i transporten och det gick på typ 400
Nu senast vet jag itne för vaccinerade mot botulism åxå

Jag var till DV och vaccinerade för ett tag sen.
Det kostade 468kr, sprutan kostade 160+moms.
Jag fick en faktura;)

Ska inte till klinik utan till in till DV och de tar inte kort.

Fast de fakturerar väl? DV alltså? Här är det hart när omöjligt att betala på något annat vis, även när man åker dit alltså, utan det kommer på faktura?

Dock behöver ju inte alla göra lika så inte säkert det är så hos dig.

När DV var ute o vaccinerade min fölis mot influensa/stelkramp, i samma spruta, så fick jag betala 922 spänn...:crazy: På "förrättningsunderlaget" så står det, om jag räknar ihop rätt... 273.49 kr för sprutan. Sen är det ju massa tillägg på min faktura, men din blir nog billigare. Puh...

:)

För mig kostade det lika mycket att betala för ett 10-pack sprutor hästinfluensa och be en vet.bekant vaccinera än för att ta hem DV, det säger väl en del om vad sprutan kostar och vad kringkostnaderna kan dra iväg... Å andra sidan var säkert hälften reseersättning.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 324
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Fast om hästägaren söker efter medryttare så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 282
Senast: Mumfie
·
Hästvård Det börjar bli dags för den årliga vaccination + tandkollen för H.Hs del. Tänkte att det känns lite onödigt att åka in till klinik för...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 270
Senast: lytesout95
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 972
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar