Ca/Mg-kvoten

M

mirjada

Jag har lärt mig att den ska vara 2,7.....
Det var ca 100 år sedan jag lärde mig detta :p ;)
Och jag kommer inte ihåg varför den inte får understiga denna siffra. Och det vill jag gärna veta! Jag hittar inget om just kvoten när jag söker i böcker eller på nätet bara om behovet i g/Mj i totalfoderstaten.
Stämmer denna siffra verkligen fortfarande?
Det är ju så mycket annat som det kommit nya rön om så varför inte även detta...
Hoppas någon kan ge en förklaring eller hänvisa mig vet jag kan läsa detta.
 
Sv: Ca/Mg-kvoten

10 personer har läst denna tråd och ingen vet....
Någon måste ju veta...
Men vem???
 
Sv: Ca/Mg-kvoten

Nu läste jag fel skrev om Ca/P kvoten :o
Ca/Mg kvoten har man tagit bort, se bara till att Mg behovet är täckt o strunta i kvoten.
PL
 
Sv: Ca/Mg-kvoten

peter_lundin skrev:
Nu läste jag fel skrev om Ca/P kvoten :o
Ca/Mg kvoten har man tagit bort, se bara till att Mg behovet är täckt o strunta i kvoten.
PL

Ja... det var väl det jag tänkte....efter som att jag inte hittade något om den.
Tack!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 570
Foder & Strö Hej, vet inte om detta redan är besvarat, är rätt ny, men har försökt söka både här på Buke och på Google. Men antingen fattar jag inte...
Svar
4
· Visningar
2 024
Foder & Strö Är den viktig? Har försökt läsa gamla trådar här och det verkar vara lite delade meningar. Nån tråd sa att kvoten ska ligga på ca 2 och...
Svar
2
· Visningar
3 604
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Vad finns det för pelleterat foder med lågt kalcuminnehåll men högt fosfor- och magnesiuminnehåll? Har ett silage med skyhögt...
Svar
16
· Visningar
1 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp