Byxor/jeans för korta ben?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
*Lite osäker på vart jag skulle lägga tråden - moderatorn får gärna flytta*

Nu är det såhär att jag har begåvats med ett par (endast) 73 cm långa ben. Detta har medfört att det är i princip omöjligt att hitta byxor* och jeans som är tillräckligt korta.

Hittills har jag hittat en modell av jeans från Gina Tricot som jag kan ha. Och det är allt. :grin:
Så i dagsläget har jag 3 par likadana blåa jeans av ovanstående modell och märke.

Jag skulle dock önska lite mer variantion i byxlådan, och har letat runt i butik efter butik utan att hitta någonting. Eller jo, byxor som jag skulle behöva kapa jäms med knäna för att kunna ha :banghead:

På mina Gina Tricot jeans har storlek 27/30" vilket är lagom.
På vanliga byxor har jag egentligen ingen aning (har inte hittat några passande sedan barnklädernas tid :meh:), men jag har ett midjemått på 66 cm och ett höftmått på ca. 90 cm, vilket borde bli typ...storlek 38?

Så, är det någon här på Buke som vet något mer ställe som säljer bra byxor och jeans med korta ben i storlek 38 alt. 27/30"? :D

* = Med byxor menar jag alltså "vanliga" byxor, varken mjukisbyxor eller leggings.

Sv: Byxor/jeans för korta ben?

Jag har också korta ben (aldrig mätt dem men är 157 cm och proportionerlig), hittills i mitt liv har jag funnit ETT par jeans som varit perfekta ;) Men, mitt bästa alternativ som ändå fungerar är Dr. Denims byxor! De sitter såpass tight att det inte gör så mycket om de är lite för långa, förutom att det blir lite "korvigt" nere vid smalbenen. Så om du inte har något emot att tighta byxor rekommenderar jag dem :)

Så, är det någon här på Buke som vet något mer ställe som säljer bra byxor och jeans med korta ben i storlek 38 alt. 27/30"? :D

Kolla på tradera! Där kan det finnas hur mycket som helst :D men sök inte efter storleken utan kolla alla 27"-jeans som ser bra ut, folk är usla(!) på att skriva bra beskrivningar av det som de säljer...

Kan tipsa om Topshop som har byxor med både benlängd 28" och 30". För mig som enbart är 150 cm lång har jag för första gången hittat byxor som är lagom långa och sitter snyggt! Butiker finns i Stockholm, men det är väldigt smidigt att skicka efter också. :)

Mvh Smallgot

MQ har en modell som är ankellång men som blir ganska lagom på oss kortbeningar ;)

Annars tycker jag att de flesta märken har iallafall 32 i längd. Är ju inte jättemycket längre än 30, om byxan i övrigt sitter bra.

Jag är också kort och jag köper i princip uteslutande jeans på JC eller andra butiker som syr upp byxorna till lämplig längd åt en, utan kostnad.

Tack så jättemycket för alla tips! :D
Nu har jag lite att titta efter när jag handlar nästa gång!

Jag är också kort och jag köper i princip uteslutande jeans på JC eller andra butiker som syr upp byxorna till lämplig längd åt en, utan kostnad.

Tycker du det funkar bra? Jag tänker att knäna hamnar fel om man köper för långa byxor? dvs blir tokig passform.

Nej, inte på de jag köper i alla fall. Men jag kör på slim, värre om man ska ha bootcut kanske. Å andra sidan behöver man ju inte köpa de längsta man hittar heller, 30" och 32" är väl att föredra.

Så länge du hittar byxor som är lagom i övrigt så erbjuder ju annars en del butiker uppläggning av byxorna :)

Liknande trådar

Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 740
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 122
Senast: Salinero
·
Utrustning Bestämde igår mig för att investera i ett par stövlar eller snygga skor+chaps till nästa tävlingsstart. Har hittills inte haft några pga...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: pinky
·
Utrustning Ja, hur är egentligen KLs storlekar? Jag tycker mest att det är massa X före S:en och så (dvs. väldigt stora).... Nej, men jag har...
Svar
6
· Visningar
3 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka