Byxor för utomhusbruk

Fille

Trådstartare
Jag letar typ täckbyxor som ska vara vatten och vindavvisande, gärna något fodrade, för långa och tjocka ben och inte allt för dyra. Har ni något tips på vart jag kan leta? Behöver runt storlek 50 beroende på märke!

Jag letar typ täckbyxor som ska vara vatten och vindavvisande, gärna något fodrade, för långa och tjocka ben och inte allt för dyra. Har ni något tips på vart jag kan leta? Behöver runt storlek 50 beroende på märke!

Jag följer din tråd. Det är jätte svårt att hitta byxor som är vettiga att ha ute. I större storlek. De flesta är otroligt små i storlekarna.

Snowboardmärket Spyder är stora i storlekarna tycker jag (eller har iaf varit det) och brukar gå att få tag på till bra pris. Går man upp i pris är Patagonia och Marmot outstanding och går med tur att fynda på eBay.

Annars håller jag med @AraSlei om Engelsons, de har bra och prisvärda produkter. Jag har inte slitit ut mina arbetsbyxor ännu och har haft dem i fyra år! Kan tillägga att mitt jobb är hårt på kläderna :p

Jag blev positivt övverraskad av ett par jag köpte från Ellos. De verkar dock inte finnas kvar, men de har flera andra modeller som går till storlek 54.

Upplever ofta att arbetsbyxor är små i storlekarna, har inte testat just dess men olika märken på jobbet och de enda som passat är fristad och de är just nu lite för dyra för min budget :)

Jag använder faktiskt Engelsons herrbyxor, jag tycker de sitter bättre på mig. Brukar herrstorlekar fungera?

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 721
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
595
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama