Pallas
Trådstartare
Jag har alltid haft hand om särpräglade Left Brain Extroverts och har tyckt om det och haft lätt att hantera dem. Jag är lite likadan själv. Nu har jag köpt en ny häst som är Right Brain Introvert rakt igenom och jag står lite handfallen och har svårt att etablera en riktig kontakt. Har läst lite om detta men inte gått på djupet, har ni några generella tips? Kan ni berätta lite om era RBI-hästar, kanske?
Juli är mycket vänlig och tillmötesgående, nästan servil. Försiktig, lite misstänksam och mild. Jag är van vid hästar som ställer oerhörda krav på att jag ligger steget före säkerhetsmässigt, hästar som söker överdådig kontakt och som man måste "ta ner på jorden" emellanåt. Det här är något helt annat, Juli måste jag locka fram och jag vet inte hur jag ska göra riktigt...
Juli är mycket vänlig och tillmötesgående, nästan servil. Försiktig, lite misstänksam och mild. Jag är van vid hästar som ställer oerhörda krav på att jag ligger steget före säkerhetsmässigt, hästar som söker överdådig kontakt och som man måste "ta ner på jorden" emellanåt. Det här är något helt annat, Juli måste jag locka fram och jag vet inte hur jag ska göra riktigt...