Bytlåna bil?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag dök det upp ett förslag från en vän om att vi skulle kunna bytlåna bil om jag ska åka iväg med husvagnen.

Ingen dum idé alls. Men det känns lite läskigt också. Tänk om någon smäller en bil? Eller att bilen går sönder. Jag tänker väl som så att bilägaren får stå för risken att mista eventuell bonus på försäkringen om en olycka sker. Den som kör och smäller får bekosta reparation/självrisk av bilen. Min kärra är ju bara halvförsäkrad så vagnskadeförsäkring ingår inte. Ska man skaffa det för en period? Om bilen bara går sönder så får bilens ägare stå för det.

Vad ska man egentligen tänka på? Det vore ju tokigt om något händer och så tycker vi väldigt olika om hur det ska lösas. Jag är nog lite nojig och vill inte bli osams med henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 307
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag spinner vidare på möjliga lösningar för mitt semesterproblem http://www.bukefalos.com/f/blog.php?b=14914 Igår frågade jag på FB om...
Svar
0
· Visningar
220
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min semester har börjat och jag har sett fram emot att få åka med husvagnen till skåne och hälsa på lillsyrran. Dessvärre har jag ingen...
Svar
0
· Visningar
223
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23