Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar lite på Hästen som gärna byter galopp lite hux flux. Gärna i hö. varv. Blir även korsgalopp ibland. Varför ? Har aldrig blivit tränad på galoppombyte eller förvänd galopp . Svag hö. galopp och lättare att galoppera i vä ? Vad tror ni ?
Om jag får gissa så är du lite sned, och hästen lite sned. Min ena häst byter direkt om man rider på volt och släpper yttersidan det minsta, då antar hon att vi nog ska åt andra hållet, så det är lika bra att byta galopp. Hon har jättelätt för galoppombyten.
Blir det korsgalopp ofta så hade jag kollat upp hästen hos en ET för att kolla så den inte är spänd någonstans.
Fast jag har sett den göra det oavsett vem som rider.Både när gamla " rävar" och mindre erfarna.Har tydligen haft svårt med rätt galopp ända sen inridning ( 10 år sen )
Håller med Speedway - kolla knät om det finns minsta risk för knäledsinflammation. Dock verkar det inte helt troligt om hästen alltid haft samma problem.Funderar lite på Hästen som gärna byter galopp lite hux flux. Gärna i hö. varv. Blir även korsgalopp ibland. Varför ? Har aldrig blivit tränad på galoppombyte eller förvänd galopp . Svag hö. galopp och lättare att galoppera i vä ? Vad tror ni ?
Fast jag har sett den göra det oavsett vem som rider.Både när gamla " rävar" och mindre erfarna.Har tydligen haft svårt med rätt galopp ända sen inridning ( 10 år sen )