Byte till modkat

squarepants

Trådstartare
Ska byta låda till vår katt, hur gör jag för att han ska vilja gå på den nya? Han är vad vid vanlig låda med svängdörr och använder den kanske en eller två gånger i veckan (Utekatt). Att placera lådan på samma ställe känns logiskt, ska jag flytta delar av använda sanden? Börja utan locket på?

Brukar det bli problem att byta låda? Tänker just eftersom ingången är annorlunda. Någon katt som dissat modlat helt?

Nya lådan på samma ställe, endel eller all den gamla sanden i den nya lådan så att det luktar som vanligt, locket av i början och att sen helt enkelt lyfta dit honom då och då de första dagarna när du har locket på så kommer det förmodligen att fungera utan större problem. Katter är smarta så han förstår nog snart. Risken finns dock alltid att katten inte tycker om bytet och då kommer du märka det genom att katten sätter sig utanför.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 551
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka