Byte från krafft till korn

nellie96

Trådstartare
Min häst går på nya krafft groov nu för jag tyckte hon började falla ur (berodde antagligen på tänderna och de är åtgärdade nu). Nu har hon blivit fin i kroppen igen, hon har svarat väldigt bra på krafften. Det blir dock väldans dyrt så jag skulle vilja byta ut en del krafft mot korn eftersom det ingår i stallhyran. Är det bara att byta rakt av, 1 kg krafft mot 1 kg krossad korn? (givetvis en gradvis och försiktig övergång). Jag förmodar att jag måste lägga till lite vitaminer? Hittills har krafften täckt proteinbehovet men jag har gett lite soja ändå eftersom hon var så tunn och omusklad tidigare.

Höanalysen ser ut så här:
Energi 9,2
Protein 32

I dagsläget ger jag henne:
9 kg hö
2kg nya krafft groov
2 dl soja

Tack för hjälpen på förhand!
 
Sv: Byte från krafft till korn

MITT FÖRSLAG:

0,7kg KRAFFT PLUSS BlåRöd då har du alla vitaminer och mineraler tillgodosedda från din tidigare foderstat.

0,6kg soja

samt 1,5kg korn
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har just tagit hem en 4-åring på foder. Den kom från Polen för ca 4 v sedan och är runt 165 cm. Men tunn och muskelfattig :( Jag...
Svar
15
· Visningar
2 485
Senast: juvelen
·
Foder & Strö Hejsan allihopa! Mitt sto, som är ganska tunn och brukar bli tunnare under hösten då hon byter om till vinterpäls skall nu börja få mer...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 193
Foder & Strö Vår arab fick fång i februari -11 i en halvmeter snö. Han repade sig och bantade ungefär 100 kg vilket behövdes eftersom alla muskler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 060
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp