Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är många som tänker ordentligt innan hingstval men avlar man halvblod finns det så många att välja mellan att man kan ha en lista med ett par tänkbara kandidater.
Jag har handplockat både ston och hingst men jag håller inte på men halvblod som jag fömodar (?) att de flesta här på avel gör... ?
Jag har tre ston i avel för tillfället och en inleasad hingst som passar dom tre. En situation som passar mig bra för tillfället då jag kunde välja en topphingst som passar mina ston, alternativet var semin till varje sto för kanske 50' per sto och år.
Om jag hade använt mig av semin hade det varit fryst som gällt för min del. Innan jag fick tag på denna hingst har mina ston gått tomma ofta eftersom jag inte ansett att jag haft råd med det som passat dom.
Jag har bara svårt att förstå dessa snabbyten/akutbyten hit och dit för att ett sto inte tar sig.
Jag avundas halvblodens låga kostnader vad gäller språngavgifter och seminavgifter och förstår inte grejen med att byta hingst mitt uppe i allt.
I min värld får man välja den hingst man tycker är bäst och funkar det inte så funkar det inte. Det kostar en massa pengar men man tar inte en annan "bara för att".