Idag fick jag äntligen rida en annan häst och det blev tinkern. Hon är väldigt olik ponnyn jag ridit länge nu, men vi är ju inte alls obekanta med varandra, så jag borde ju ha lite koll på hur hon funkar. Dessvärre kan jag konstatera att det hade jag inte alls. Det gick verkligen skitdåligt. Alltså så där riktigt dåligt så jag nästan kände mig grinfärdig efteråt. Jag hade t.o.m. problem med galoppfattningarna och jag kan absolut inte skylla på hästen. Hon är enkel att fatta galopp med. Hur många gånger har jag inte fattat galopp med henne tidigare bara genom "en tanke"? Så varför i helvete funkade det inte då?
Just nu känns det som att jag nog borde lägga ner ridningen. Jag lär mig ändå ingenting. I lördags var det ju åter en dressyrtävling på ridskolan men jag anmälde mig aldrig. Det kändes inte som någon idé överhuvudtaget.
Just nu känns det som att jag nog borde lägga ner ridningen. Jag lär mig ändå ingenting. I lördags var det ju åter en dressyrtävling på ridskolan men jag anmälde mig aldrig. Det kändes inte som någon idé överhuvudtaget.