Byta stall?

MoonFlight

Trådstartare
Jag var och tittade på ett stall igår och funderar på om jag ska flytta eller inte?

Gamla stallet:
15 boxar, massa trevligt folk, ridhus, tränare i hopp/dressyr/tömkörning regelbundet, små hagar, relativt hårt trafikerad väg, har stått här 1 år, toa, stor sadelkammare och foderkammare. Ok med körvägar. Behöver jag hjälp med hästen är det bara att messa ägaren så fixar hon hästen (kostar 40 kr/gång).
Trivs jättebra och det finns alltid någon att rida med.
Min man får dock sin post dit och vet inte om vi kan fortsätta få den dit om vi flyttar.
Pris inkl foder och strö varierar men ca 2000-2500 kr/mån (+ bensin)
Det ligger dock 2 mil hemifrån = 4 mil/dag

Nya stallet:
4 boxar, belyst ridbana, stora hagar och bete, inte mycket trafik, sadelkammar och foder utrymme, toa, inte så mycket folk, mycket vägar att rida på, och köra, 2 ridhus på ridavstånd (vet dock ej hur mycket det kostar än.)
Pris: 1000-1500 kr (+ bensin, går eller cyklar)
ca 1 km hemifrån

Jag vet inte om jag ska flytta eller inte för jag trivs så bra i det stallet jag står, men med "insparningen" som skulle bli skulle vara nästan tillräklig för att jag skulle kunna ta hem min andra häst oxå.
Någon som har något tips på hur jag ska göra?
Men det som är den största frågan är hur det blir med posten som min man får dit för att han ska kunna fortsätta med politiken...
HJÄLP!!!!

Sv: Byta stall?

MoonFlight skrev:
Men det som är den största frågan är hur det blir med posten som min man får dit för att han ska kunna fortsätta med politiken...
HJÄLP!!!!

Varför kan din man inte få sin post hem till er??

break_a_leg skrev:
Varför kan din man inte få sin post hem till er??

För att vi bor i "fel" kommun... han var skriven hos sina släktingar förut men pga problem med dom så var dom så snälla så dom lät oss skicka posten dit istället... han vill ju fortsätta med politiken och sitta på den platsen han sitter nu...

Han vill inte byta eftersom han varit med där i flera år + att det troligen inte finns någon sådan plats som han har ledig...
Inget tips annars???

Jag skulle bytt stall. Tycker att det nya stallet later mycket battre. Du kommer att fa bade pengar och tid over, vilket ar vart mycket.

Nar det galler din mans post, sa maste ni val kunna ordna sa att for en liten peng, sa kan hans post fortfarande komma till det gamla stallet.
Jag forstar inte heller varfor en sa serios politiker vill "lura" andra manniskor, ljuga om sin adress for att fa behalla ett speciellt jobb etc. Om han var sa himla bra skulle de val vilja ha kvar honom i alla fall, och forsoka att ordna sa att han kan fa posten till ett kontor i kommun-byggnaderna.

jag skulle nog byta stall för de låter bättre och de finns inte så mycket trafik och de är inte så långt att köra du sparar mycket pengar och tid + att du kanske kan ta hen den andre pållen

lycka till

Tycker att du ska byta stall. Precis som de andra skrev så får du mer tid och pengar över samtidigt som din häst får större hagar och lugnare miljö (tänker mest på den trafikerade vägen).

Vad gäller posten så hade jag nog frågat stallägaren om din man inte kunde få ha kvar posten hos denne mot att ni betalar en viss summa varje månad. Det lät av ditt inlägg som att stallägaren var en vettig människa och borde i så fall gå med på detta.

Själv har jag haft en sådan "inneboende" och det funkade jättebra. Han kom och hämtade posten några gånger per månad och jag fick en liten ansenlig summa pengar av honom eftersom jag då inte längre hade rätt till hyresbidrag.

Jag är oxå i valet och kvalet, men jag har precis motsatta förhållanden :)

Nu: 4 boxar, stor vinterhage, sommarhagar på ca 15-20 min gångväg, nära till mitt hus (gångavstånd 30min, cykelavstånd 10min), inget ridhus (finns på 40min ridavstånd), manege på ridasvstånd (20min). Bra ridvägar, jättetrevliga människor, lite dåligt med ridsällskap. 1400kr/mån inkl hö och strö plus mycket service.

Ev: ca 10-14 hästar. Ridhus, paddock alldeles intill stallet. Längre bort från mig (ca 15 min med bil, 30min cykelväg, ej promenadavstånd). Mindre service. Mer folk, bättre träningsmöjliheter. Ungefär samma ridvägar. Mindre vinterhagar. 2100kr/mån inkl hö, strö och havre. Helgschema.

Jag var jättesugen ett tag att flytta då jag ville ha möjlihet att träna mer. Men nu tror jag trots allt att det kommer bli sambon som får avgöra. Han trivs nämligen jättebra i nuvarande stall.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
754
Senast: Angel
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 441
Senast: Smurfoff
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 524
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar