SmizzSpeedy

Trådstartare
Har funderingar på att byta och ha sovrummet i "vardagsrummet" och tvärtom. Skulle få ett stort sovrum med fler möjligheter till möblering o tyger i fönstren. Och sovrummet på övervåningen med snedtaket skulle bli ett mysigt tv-rum!
Nån som gjort sånt byte o kan visa lite bilder? Eller hur ni tänkte med bytet?
Ska iaf tänka ut hur jag vill ha det o kommer nog genomföra det i höst om jag orkar hålla mig så länge :D
Tips i ideér mottages tacksamt!

Sv: Byta rum

Om rummen praktiskt passar att byta så är det väl bara att göra :) Då tänker jag att husets enda toa inte hamnar innanför ert sovrum, eller att det rum ni vill göra till sovrum saknar dörr7möjlighet att sätta i dörr...

Du får väl mäta och göra en skalenlig ritning och göra skalenliga möbler och provmöblera för att se att de möbler du vill ha in i resp rum kan tänkas få plats!

Byt byt byt
Jag har bytt från finrum till sängkammare till vardagsrum till matsal - samma rum alltså utifrån familjens behov. Bor i mitt föräldrahem så i början kändes det underligt att inte ha det på samma sätt men nu har jag inga hämningar. Mina syskon tycker att det är liiite knepigt men får erkänna att det är blev väldigt bra.

Byt :laugh:
Jag kan inte byta på samma sätt men vardagsrum som de var förr är väl på utdöende tack och lov, det är inte nödvändigt att ha gigantiska v-rum som innehåller en soffa, någon fotölj, en teve samt en matgrupp som man aldrig sitter vid utan bara står och tar plats.
Usch och blä :laugh: teverum räcker väl -där man (gärna med minimala fönster och ljusinsläpp) kan se film och teve och riktigt gona in sej :laugh:

pimy: Jag är singel än så länge så att toa finns vägg i vägg med nya sovrummet är inga problem :D
Ska sätta mig o rita o fundera på hur det kan se ut. Det finns ingen dörr till det rummet men tänkte sätta upp nått snuggt draperi istället.

Luff: Ja det kommer nog kännas lite ovant i början men jag är verkligen heltänd på idén nu ju mer jag tänker!

Tuvan: ja det som blir mysigt uppe med tv.rummet är snedtaken o lite mindre rum ytmässigt o ett enda mindre fönster som ljusinsläpp. Tror det kan bli jättebra!

Trivs jag inte så får jag byta tillbaka :laugh: Mamma frågade hur jag ska få upp morfars gamla shiffonje (kan inte stava) men den ska stå kvar där den står :p Den väger ton!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
Småbarn Renoverar alla människor ett eget rum till barnet? Jag tänker, barnet är väl inte knappt ens i rummet överhuvudtaget? Jag tänker att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 914
Senast: Bubble
·
Hemmet Har en liten fundering.. Jag ska kanske köpa en trea, oavsett om jag gör det inte så skulle det vara kul att kolla med er hur ni hade...
2
Svar
34
· Visningar
13 484
Senast: Presto
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka