byta med försäljningsstall?

NightRain

Trådstartare
vet att de är mycket inlägg från mig nu men tänker väldigt mycket fram å tillbaka på de här med min häst..

ligger inlägget fel är de bara att flytta.

så vill bara höra om vad nu tycker om att byta häst med någon?

har blivit erbjuden att byta min häst mot en annan (om allt passar vill säga) från ett försäljningsstall. vad tycker ni om de?

har du kanske själv ett försäljningsstall?

tycker ni att de är värt att göra så?

kommer i såfall betala lite i mellanskillnad..

nån om gjort så innan? hur har de gått? å hur har de gått till.. själva bytet alltså med allt som tex vet.besiktning osv?
 
Sv: byta med försäljningsstall?

Spntant känns det bättre att lämna sin häst som delbetalning och inte byte annars lär det bli trassell om du ska reklamera.
 
Sv: byta med försäljningsstall?

Byter man exempelvis häst1+5000 kr mot häst2 och hästen du reklamerar häst2, vad ska du få tillbaks då?

Köper du en häst för 40.000 och säljer din för 35.000 kr häst så är det självklart vad din häst är värd och vad en eventuell tvist rör sig om. Det samma gäller om hästhandlaren reklamerar din f.d häst.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 568
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 528
Senast: super
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 103
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp