Byta internetleverantör

C

cissiny

Vi har funderingar på att byta internetleverantör, i dagsläget har vi Comhems billigaste variant av "bredband" via kabel. Får nog rätta mig där - inte det billigaste utan "Medium" dvs 512 kbit/s ner och 128 kbit/s upp. Det är för långsamt, framförallt går det alldeles för trögt att ladda upp hemsidan och att ladda upp bilder till lab (mååånga timmar...).

Så, dags att byta, kanske inte just nu men inom en snar framtid.

Bredbandsbolaget terrar oss på telefon och via post... (nån gång har dom ringt typ 3 ggr på 10 dagar...). Dom är billiga, men man blir lite anti när dom ringer så?

Vad som är viktigt för oss:
* Låg fast kostnad
* Låg startavgift (inkl modem)
* HÖG driftssäkerhet - dvs vi kan inte ha nåt som strular (vi är online ca 16 timmar per dygn), Comhem har haft enstaka störningar men inte så farligt det senaste året eller så.

E-postadresser och hemsideadresser är inte av större intresse, det löser vi på annat sätt.

Vi bor hyfsat centralt, borde inte vara problem med anslutningar.

Vad har ni för synpunkter, vad rekommenderar ni? :)

Tack på förhand!

Mvh Cissi
 
Sv: Byta internetleverantör

cissiny skrev:
Vi har funderingar på att byta internetleverantör, i dagsläget har vi Comhems billigaste variant av "bredband" via kabel. Får nog rätta mig där - inte det billigaste utan "Medium" dvs 512 kbit/s ner och 128 kbit/s upp. Det är för långsamt, framförallt går det alldeles för trögt att ladda upp hemsidan och att ladda upp bilder till lab (mååånga timmar...).

Så, dags att byta, kanske inte just nu men inom en snar framtid.

Bredbandsbolaget terrar oss på telefon och via post... (nån gång har dom ringt typ 3 ggr på 10 dagar...). Dom är billiga, men man blir lite anti när dom ringer så?

Vad som är viktigt för oss:
* Låg fast kostnad
* Låg startavgift (inkl modem)
* HÖG driftssäkerhet - dvs vi kan inte ha nåt som strular (vi är online ca 16 timmar per dygn), Comhem har haft enstaka störningar men inte så farligt det senaste året eller så.

E-postadresser och hemsideadresser är inte av större intresse, det löser vi på annat sätt.

Vi bor hyfsat centralt, borde inte vara problem med anslutningar.

Vad har ni för synpunkter, vad rekommenderar ni? :)

Tack på förhand!

Mvh Cissi

Hade jag haft möjlighet till att få Bredbandsbolaget hade jag tagit chansen direkt :).
 
Sv: Byta internetleverantör

Jo, det låter ju jättebra :) - det jag funderar mest över är om det är mycket driftsstörningar? Allra helst ska det ju inte vara några alls, men sånt händer ju, att det strular nån gång...

Nån här som har bredbandsbolaget? :)

Mvh Cissi
 
Sv: Byta internetleverantör

Jag har Bredbandsbolaget (BBB). Har även haft telefonin genom dom med var tvungen att byta tillbaka till Telia vid flytt.

Jag har haft det i snart ett år och haft totalt 3 timmars driftstopp, vad jag har märkt. Jag har 8/2Mb, alltså 8 Mb in och 2 Mb ut, hastigheten beror på hur långt från telestationen man bor.

Hade tidigare SpringBort (ComHem) i 2 år och skillnaden är himmelsvid. BBB har trevlig kundtjänst som verkligen försöker hjälpa dig. Tjänsten funkar som den ska helt enkelt.

Tycker du ska ringa BBB och höra efter vilken hastighet du kan få.

Lycka till
Anna-Karin
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp