Byta försäkringsbolag

Tualma

Trådstartare
Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande.
Hur är det när det gäller hund?
Törs jag byta försäkringsbolag?
Hunden har haft en gastroenterit i år, f.ö. frisk.

Enligt försäkringssäljaren ska det inte vara något problem, om hunden inte äter några mediciner efter sjukdomstillfället och det gör han ju inte.
Men det är ju en säljare som sagt...

Vad är hundbukes samlade erfarenheter kring detta?
 
Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande.
Hur är det när det gäller hund?
Törs jag byta försäkringsbolag?
Hunden har haft en gastroenterit i år, f.ö. frisk.

Enligt försäkringssäljaren ska det inte vara något problem, om hunden inte äter några mediciner efter sjukdomstillfället och det gör han ju inte.
Men det är ju en säljare som sagt...

Vad är hundbukes samlade erfarenheter kring detta?
Blir troligtvis reservationer på sådant hunden haft innan.
 
Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande.
Hur är det när det gäller hund?
Törs jag byta försäkringsbolag?
Hunden har haft en gastroenterit i år, f.ö. frisk.

Enligt försäkringssäljaren ska det inte vara något problem, om hunden inte äter några mediciner efter sjukdomstillfället och det gör han ju inte.
Men det är ju en säljare som sagt...

Vad är hundbukes samlade erfarenheter kring detta?
Du kommer sannolikt få reservation för magtarm-störningar. Vilket är en av de vanligaste orsakerna till att en hund söker veterinärvård.
Så jag hade enbart bytt om det står svart på vitt i försäkringen att inga reservationer för detta föreligger.
 
Du kommer sannolikt få reservation för magtarm-störningar. Vilket är en av de vanligaste orsakerna till att en hund söker veterinärvård.
Så jag hade enbart bytt om det står svart på vitt i försäkringen att inga reservationer för detta föreligger.
Precis som jag misstänkte alltså. Precis som på häst då. Tack för input, även till @Tonto.
Jag kommer definitivt välja ett annat bolag till nästa hund, vis av lärdom...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 829
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 554
Senast: axel
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 949
Senast: thea
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 439
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp