Byta fabrikat på lusern

M

Malichan

Min häst äter lusern och nu har jag tänkt att köpa lusern från ett annat fabrikat (då jag kan köpa det mkt närmre mig). Bör jag då ha en övergångsperiod med båda sorterna och bara lite av den nya eller?

Sv: Byta fabrikat på lusern

Det är mest troligt inte nödvändigt, men det är ju alltid säkrast att göra alla övergångar succesivt. Så kan du köpa nya medan du har kvar av det gamla så blanda på slutet. Så gör jag även med havre/korn/musli - ja all mat, blandar gammal säck med ny säck. Säkert helt onödigt i 9 fall av 10, men så enkelt.

Jag skulle dock ge 50 - 50 under övergången, lucern är lucern oavsett vem som 'förpackat det'.

Och som sagt, att blanda är nog eg inte alls nödvändigt, men det är inte skadligt på något vis. Så kan du så gör det, kan du inte så behöver du inte ligga sömnlös.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Hello
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI