Byta bredbandsbolag

Mynta2

Trådstartare
Jag har bytt från Tiscali till Com hem, visserligen har jag bindningstid kvar hos Tiscali. Men Tiscaliabonnemanget är lite dingt eftersom det är bredband men samtidigt inte. Man betalar fast pris för viss mängd byte 149:-/mån, utöver detta betalar man mera...så summan kan ibland sluta på över 350:-, och detta bara för Adsl250 :-(..Nåja, jag anmälde mig hos Com hem och tänkte använda det tills min bindningstid är slut, för även om jag låter Tiscali vila och betalar 149:- och samtidigt betalar Com hem blir det ändå billigare än att använda Tiscali.

Nåja, problemet är HUR man fixar om i datorn så den fattar att jag har annat abonnemang..alltså så jag blir uppkopplad med Com Hem ?? Jag har gjort detta förut, men var jättelängesedan. Jag gör presis allt som står i manualen, men ändå är det Tiscali i slutändan när jag kopplar upp. Måste jag radera alla inställningar från Tiscali och börja om ? Grejjen är att Tiscali abonemanget är en slags uppringt bredband...mitt ADSL modem ringer upp deras server på nåt vis...på skärmen ser det ut som jag använder ett vanligt 56K modem..Kan man inte fixa in Com hem i min dator på något vis utan att röra Tiscali inställningarna ? För om allt brakar i hop har jag ingen aning om hur jag fixar in Tiscali igen eftersom det var HÖGSt krångligt att få det att funka, då hade jag även support flera ggr från dom...Tiscali stödjer nämligen inte min version av Win 98..därför är det sketakrångligt. Jag vill bara dra ut ADSL modemet, plugga in Com hem modemet, och koppla upp mig...men som sagt, hur får man datorn fatta ?? Jag följer Com Hems manual till punkt och prickat, men ändå kommer jag ingenstans...suck !
 
Sv: Byta bredbandsbolag

Ring comhems support! Jag jobbar med precis just den saken för ett annat bolag, och såna här saker hjälper vi kunderna med varje dag. :)

/Erica
 
Sv: Byta bredbandsbolag

Ok, då får du det värre. Hos oss kan man alltid be om att bli uppringd ifall man har mobil t.ex..

Har du kollat igenom felsökningshjälpen på Comhems sida?

/Erica
 
Sv: Byta bredbandsbolag

Jo, jag har kollat allt..men det blir ju alltid Tiscali som tar över ändå :-(...Vet lixom inte hur jag avaktiverar Tiscali så Com Hem fattar att det är den som skall styra...Com Hems manual är ju lite B oxå..det enda man egentligen ska göra är ju att kolla så man erhåller en IP adress automatiskt...presis som med Tiscali...sen äre bara å köra...men tydligen inte. Sedan starta webläsaren och gå gå och fixa om startsideadressen så det blir Com Hems...men när jag startar wbläsaren så givetvis går ju Tiscali igång...
 
Sv: Byta bredbandsbolag

Jo, jag har mobil, men dock ej pengar på kortet..Och även om det funnits pengar där så vet jag av gamal erfarenhet att Com Hem alltid har minst 15-20 min kö ;-)...
 
Sv: Byta bredbandsbolag

Kan du vänta till ikväll eller ännu hellre till i morgon eftermiddag kan jag nog hjälpa dig.

Ska till Kortedala (garaget under torget) i kväll (efter 20) för att fixa med bilen och den blir kvar där till i morgon eftermiddag/kväll.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min mamma har sedan drygt ett år haft bolaget ABC som internetleverantör. Det har fungerat bra och hastigheten har hållts rätt bra. En...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp