H
hallontuss
Jag och gubben min ska ta BE-kort och byta dragbil. Så här har vi tänkt:
Det ska helst vara en diesel eftersom de drar mindre bränsle. Dessutom kan vi tanka billigt hos svärfar ibland.
Eftersom dieselbilarna är så dyra i skatt vill vi ha en lastbilsreggad men som ändå hela familjen ( 5 pers) kan åka lagligt i (alltså inte lb-reggad kombi för då ska det ju vara lastgaller bakom förarsätet om jag fattat rätt). Då återstår pickup med dubbelhytt, tex King cab.
Vi vill inte ha en bil som drar 2-3 liter milen med släp om det går att undvika.
Âr vi helt ute och cyklar i vårt resonemang?
Hur har ni andra resonerat när ni valde dragbil? Hur hög bränsleförbr har ni med och utan släp? Vad kostar er bil i skatt?
Kan tillägga att bilen får kosta max ca 60 000 kr och släpet ska vägas upp till 2000 kg. Dessutom är det ju bra med 4hjulsdrift...
Det ska helst vara en diesel eftersom de drar mindre bränsle. Dessutom kan vi tanka billigt hos svärfar ibland.
Eftersom dieselbilarna är så dyra i skatt vill vi ha en lastbilsreggad men som ändå hela familjen ( 5 pers) kan åka lagligt i (alltså inte lb-reggad kombi för då ska det ju vara lastgaller bakom förarsätet om jag fattat rätt). Då återstår pickup med dubbelhytt, tex King cab.
Vi vill inte ha en bil som drar 2-3 liter milen med släp om det går att undvika.
Âr vi helt ute och cyklar i vårt resonemang?
Hur har ni andra resonerat när ni valde dragbil? Hur hög bränsleförbr har ni med och utan släp? Vad kostar er bil i skatt?
Kan tillägga att bilen får kosta max ca 60 000 kr och släpet ska vägas upp till 2000 kg. Dessutom är det ju bra med 4hjulsdrift...
Senast ändrad av en moderator: